R Rullholk #1 Medlem · VG · 34 innlegg 3 sep 2024 kl 12:00 Rullholk Medlem VG 34 innlegg 3 sep 2024 kl 12:00 #1 Tenkte å bygge en lydisolerende vegg i huset mot en bærende betongvegg. Trenger jeg plate også på "baksiden" av stålprofilen for at det skal bli stabilt? #lydisolere-innervegger #plater #stålstendere
Tenkte å bygge en lydisolerende vegg i huset mot en bærende betongvegg. Trenger jeg plate også på "baksiden" av stålprofilen for at det skal bli stabilt?
T tergo #2 Medlem · 6 102 innlegg 3 sep 2024 kl 13:50 tergo Medlem 6.102 innlegg 3 sep 2024 kl 13:50 #2 R Rullholk skrev: Trenger jeg plate også på "baksiden" av stålsøylen for at det skal bli stabilt? Nei, men kanskje en vinkel som er festet i betongveggen på midten av stålsøylene + forskjøvede skjøter på platene
R Rullholk skrev: Trenger jeg plate også på "baksiden" av stålsøylen for at det skal bli stabilt? Nei, men kanskje en vinkel som er festet i betongveggen på midten av stålsøylene + forskjøvede skjøter på platene
R Rullholk #3 Medlem · VG · 34 innlegg 3 sep 2024 kl 13:56 Rullholk Medlem VG 34 innlegg 3 sep 2024 kl 13:56 #3 T tergo skrev: Nei, men kanskje en vinkel som er festet i betongveggen på midten av stålregelene + forskjøvede skjøter på platene Akkurat hva jeg vurderte, å sette et beslag mot veggen. Ja, platene vil overlappe i skjøtene.
T tergo skrev: Nei, men kanskje en vinkel som er festet i betongveggen på midten av stålregelene + forskjøvede skjøter på platene Akkurat hva jeg vurderte, å sette et beslag mot veggen. Ja, platene vil overlappe i skjøtene.