Medlem
· Södermanland
· 2 innlegg
Hei, hadde en fundering på valg av platemateriale. Har et rom med kryssfinér på veggene, tenkte å gjøre om rommet til et lite viltslakteri og sette fliser på veggene. Derimot hadde jeg tenkt å droppe fuktsperre, det skal jo ikke være vått der inne. Man kanskje spyler/tørker av noen ganger iblant men den fukten som blir kommer hovedsakelig på gulvet (plate på mark med klinker). Hva skal jeg ha for plate bak flisene? Har sett på både fermacell og våtromsgips, føles som man burde ha noe som ikke mugner om det blir fuktig likevel? Skal jo helst ikke koste skjorta.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 917 innlegg
Uten membran bør man vel kanskje unngå å spyle i det hele tatt? Du har jo skjøten mellom vegg og gulv som blir det sensitive punktet ..
Du har ikke vurdert å sette våtromsbelegg på veggene? Den går jo å sette direkte på plywooden ..
Du har ikke vurdert å sette våtromsbelegg på veggene? Den går jo å sette direkte på plywooden ..
N nyttanvändarnamn_nyköping skrev:Hei, hadde en fundering på valg av plate materiale.
Har et rom med plyfa på veggene, tenkte å gjøre om rommet til et lite viltslakteri og sette fliser på veggene. Derimot hadde jeg tenkt å droppe membran, det skal jo ikke være vått der inne. Man kanskje skyller/tørker av en gang iblant men den fukten som blir kommer hovedsakelig på gulvet (plate på mark med fliser).
Hva skal jeg ha for plate bak flisene? Har sett både fermacell og våtromsgips, føles som man burde i hvert fall ha noe som ikke muggner om det blir fuktig likevel? Skal helst ikke koste skjorta.
Det finnes jo også fibo tresbo og lignende produkter. Som også fungerer utmerket til plyfa
Medlem
· Södermanland
· 2 innlegg
Ja våtromsteppet har jeg ikke helt tenkt på, har ikke jobbet med det før, men det er kanskje ikke så vanskelig å få opp. Bare lime egentlig, må man ikke legge en sånn der skjøt med varme mellom teppene?
Alle vegger står på en betongsokkel 100mm, og veggen "henger ut" noen cm utenfor den, så eventuelt vann på veggen renner ned og drypper videre ned på gulvet. Den delen som henger ut vil jo være ubeskyttet, men ser det som ganske usannsynlig at det skal komme fuktighet der. Gulvet vil moppes og veggene tørkes av med klut 99 ganger av 100.
Men å sette opp en våtromsgips da og så flislegge direkte på den? Hvordan gjør man det med skjøtene da?
Alle vegger står på en betongsokkel 100mm, og veggen "henger ut" noen cm utenfor den, så eventuelt vann på veggen renner ned og drypper videre ned på gulvet. Den delen som henger ut vil jo være ubeskyttet, men ser det som ganske usannsynlig at det skal komme fuktighet der. Gulvet vil moppes og veggene tørkes av med klut 99 ganger av 100.
Men å sette opp en våtromsgips da og så flislegge direkte på den? Hvordan gjør man det med skjøtene da?
Klikk her for å svare