Hei forumet. Jeg skal flislegge et stykke over og ved siden av komfyren. De fleste anbefaler å flislegge på gipsplater, men jeg skal flislegge på en båt der gips ikke er så bra. Det virker som det er to leire når det gjelder å flislegge på primea sponplater. Men finnes det ytterligere noen annen plate som noen kan anbefale?
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Vil du ha noe helt fritt fra organiske materialer kan kanskje en fiberfipsskive være et alternativ?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
F.eks. https://plastexperten.se/produkt/glasfiberskiva/K Kaj5 skrev:
Ekstrabygger
· Onsala
· 2 023 innlegg
Eller en skive med EPS-kjerne, f.eks. Jackon eller tilsvarende. Tilpasset for våtrom og helt uorganisk.
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 innlegg
Hva spiller det for rolle om det er spon bak flisene ved en komfyr?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 592 innlegg
Er ikke med på hvorfor spon skulle være å foretrekke på en båt? De er jo enormt fuktsensitive...K Kaj5 skrev:Hei forumet. Jeg skal flislegge en bit over og ved siden av ovnen. De fleste anbefaler å flislegge på gipsplate, men jeg skal flislegge på en båt der gips ikke er så bra. Det virker som det er to leire når det gjelder å flislegge på primet sponplate. Men finnes det noen annen plate som noen kan anbefale?
Men det finnes jo som sagt mange plater laget for våtrom som skal tåle fukt bedre enn både gips og spon, og være stive...
Klikk her for å svare