Hei
Skulle trenge et plasttak som monteres nedenfra.
Se vedlagte bilder
Noen som vet fabrikat eller hvor man kan finne lignende løsning?

Oppdatering: jeg var kanskje uklar. Plasttaket skal ligge oppå rammekonstruksjonen men festes nedenfra. Akkurat som på bildene.
Grunnen til at jeg vil kunne gjøre det på denne måten er på grunn av høyden over bakken. Det ville lette mye.

Takk for svar

Mvh
Andreas

• Plasttak montert under treverk, festet med skruer underfra. Taket er hvitt og støttes av trebjelker.
  • Plasttak festet underifra på treverk, med synlige skruer og metallholder. Settes over bjelker for å tilpasse høyden over bakken.
Sist redigert:
RoTe
Forstår ikke hvorfor du ikke kan montere taket ovenfra men taket du har heter Icopal fastlock og forsvant vel for en halv evighet siden.

Og et tak med montering nedenfra så får du aldri tett. Så bare tenke om og like situasjonen, med arbeid som blir.

RoTe
J jonaserik skrev:
Og et tak med montering nedenfra så får du aldri tett. Så bare ombestem deg og godta situasjonen, med jobben som blir.
Icopal fastlock kan du i prinsippet gjøre nettopp det. Jeg har montert en under en balkong (med trall) for å få terrassen under tørr. Du ser jo på bildet hvordan beslagene ser ut. Plastpanelene trykkes eller skyves sammen.

Men taket på TS bilder synes jeg kun har dagslys ovenfor, så derfor undrer jeg hvorfor man ikke kommer til ovenfra.

RoTe RoTe skrev:
Icopal fastlock kan du i prinsippet gjøre akkurat det. Jeg har montert et under en balkong (med terrassebord) for å få terrassen under tørr. Du ser jo på bildet hvordan beslagene ser ut. Plastpanelene trykkes eller skyves sammen.

Men taket på TS bilder synes jeg bare har dagslys ovenfor, så derfor lurer jeg på hvorfor man ikke kommer til ovenfra.
Og hvordan får man tett med regelverket (takstoler) som ligger bærende under bærverket. Ser ut som at bærverket er nedsenket i takstolene. Lik null plass å få inn noe imellom der.

RoTe
J jonaserik skrev:
Og hvordan får man det tett med regelverket (takstoler) som ligger bærende under bærverket. Ser ut som at bærverket er nedsenket i takstolene. Likt med null plass å få inn noe imellom der.
Finnes klips du skruer eller spikrer fast rett nedover. Taket overlever selv om du skulle jukse litt... Hver panel er ekstremt fastlåst i de omliggende to.

Nicke Nyfiken
J jonaserik skrev:
Og et tak med montering nedenfra så får du aldri tett. Så bare tenke om og like situasjonen, med arbeidet som blir.
B.S.

Jeg hadde to slike tak montert nedenfra på forrige hus. Et på vinterhagen som var 30+ år gammelt uten å lekke en dråpe. Og et på carporten som var 10 år gammelt også det helt uten lekkasje.

Så bare tenk om og lik situasjonen...

• Liker
RoTe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.