Tidligere har vi kjøpt sånne gjennomsiktige plastplater på OBS, men de har ikke byggeavdeling lenger.

Har nå funnet på Biltema, de kaller dem plastglass, 120*80 cm for 289 kr. Vil ha den størrelsen eller 240*80 cm. Pleier å være 2-6 mm tykke.
Folk ser ut til å kalle det forskjellige ting, plexiglassplater, plastplater, og plastglassplater, vet ikke om det finnes flere navn.

Synes 289 kr for 120*80 cm er dyrt siden jeg trenger 20 plater.
Noen som vet om noen andre som selger i denne størrelsen? Claes Ohlsson ser ut til bare å ha små.
Vet ikke hvor jeg skal vende meg =/

Ditt lokale glassmesteri burde ha.
Jeg kjøpte mine Lexan biter av en glassfirma.

Synes ikke det hørtes så dyrt ut, jeg ga 200kr for to biter på 40x10 i 8mm tykkelse.

Sist redigert:
Hva er det for kvalitet på skivene biltema selger? Her er en lenke til dem.

J
Puff på tråden. Noen som har erfaring med plastglasset etter noen års bruk utendørs? Ser det ok ut eller blir det slitt og sjaskete?

J Jönas skrev:
Puff på tråden. Noen som har erfaring med plastglasset etter noen års bruk utendørs? Ser det ok ut eller blir det skabbete og sjabby?
Blir skabbete som satan, ripes av den minste lille ting og ser generelt dårlig ut, ofte veldig dyrt også. Tror vi tok mer for plexi/makrolon enn for eksempel lamellglass da jeg jobbet på glassmesteri (ikke helt sikker).

J
Takk for svaret. Har vurdert å bruke det som tak på en altan. Får se hva jeg gjør. Kanalplast er jo så stygt...

J Jönas skrev:
Takk for svaret. Har fundering på å bruke det som tak på en altan. Får se hvordan jeg gjør det. Kanalplast er jo så stygt...
Hvorfor ikke kjøre på lamellglas? Blir pent og holder!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.