Hei, holder på og glasser inn et uterom og har en liten åpning øverst over skyvedørene som jeg vurderer å sette Plastglass eller Plexiglass for å øke romfølelsen i det lille uterommet. Men har da to spørsmål
1. Hva er forskjellen mellom disse to materialene?
2. Hvilket materiale ville passe best som et "glassvindu"/dekke en liten åpning?
Beste materiale for formålet er viktigst men også at det bør være lett å jobbe med, da jeg må beskjære en plate.
1. Hva er forskjellen mellom disse to materialene?
2. Hvilket materiale ville passe best som et "glassvindu"/dekke en liten åpning?
Beste materiale for formålet er viktigst men også at det bør være lett å jobbe med, da jeg må beskjære en plate.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 287 innlegg
Plastglass og Plexiglass er det samme, Plexi er bare et varemerke. Akrylplast er et annet navn og det er den som er egnet. Finnes på typ alle byggevarehus og Biltema.
Går utmerket å sage med baufil eller et fint blad på stikksagen, ta det rolig bare
Polykarbonat finnes også men det tåler ikke UV lys uten spesialbehandling
Går utmerket å sage med baufil eller et fint blad på stikksagen, ta det rolig bare
Aha, var Biltema jeg kikket på og det skilte jo 100kr på plast/Plexiglas men sto typ samme beskrivelse på demJohannes Carlsson skrev:
Plastglass og Plexiglas er det samme, Plexi er bare et varemerke. Akrylplast er et annet navn og det er den som er passende. Finnes på typ alle byggevarehus og Biltema.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 287 innlegg
Kollade liye mer nøye nå og Akrylplasten og Plexiglaset er begge PMMA mens plastglass er SAN men for din del ser det ikke ut til å spille noen stor rolle
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 innlegg
Hmmm, jeg satt ”trottoarpratarplast” som vindu på lekestuen, det sprakk etter et år.
Hadde et stykke Lexan/polykarbonat og det funket utmerket.
Protte
Hadde et stykke Lexan/polykarbonat og det funket utmerket.
Protte
Som jeg ser det, er kantene ingen problem at de ikke er perfekte da disse skal/kan skjules. Derimot er det bra hvis det er et "glass" som tåler vær og vind uten å bli matt.M MatCan skrev:
Kjøp ordentlig glass, det eneste som holder i lengden og koster like mye.N Nygge72 skrev:
Enten fra en glassmester eller bestill på nettet.
https://interglas.se/shop/vanligt-klarglas-21s1.html
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 innlegg
Japp
Protte
Protte
Klikk her for å svare