Innreder akkurat nå overetasjen og har en fundering, den såkalte kattvinden er isolert og plasthyllet helt ut mot takfoten, mellombelastningen er fullisolert.
Når jeg da setter opp veggen stenger man jo ute all varme fra kattvinden, er det noen som mener at man skal plasthylle en sving mot kattvinden også, føles jo riktignok som om det blir plast-tomrom-plast.
bør man isolere veggen mot kattvinden eller ha uisolert for å slippe ut varme dit?
samt at er det tilstrekkelig å sette opp 28*70 cc30 på den såkalte veggen ut mot kattvinden
den er jo ca 1,5m høy så man løper jo ikke direkte inn i den,
kommer sannsynligvis til å bli spon og gips på den, så den burde bli stabil?
Når jeg da setter opp veggen stenger man jo ute all varme fra kattvinden, er det noen som mener at man skal plasthylle en sving mot kattvinden også, føles jo riktignok som om det blir plast-tomrom-plast.
bør man isolere veggen mot kattvinden eller ha uisolert for å slippe ut varme dit?
samt at er det tilstrekkelig å sette opp 28*70 cc30 på den såkalte veggen ut mot kattvinden
den er jo ca 1,5m høy så man løper jo ikke direkte inn i den,
kommer sannsynligvis til å bli spon og gips på den, så den burde bli stabil?
Jeg hadde tatt 45x45 lekter og bare plater på den ene siden. Det blir så klart kaldere på katt vinden siden det ikke blir noen bra luftbevegelse, men jeg tror ikke man merker noe til det.
Om du skal isolere, blir det kaldere på kattvinden og fuktsperren blir i feil posisjon. Men setter du ny fuktsperre lenger inn, må den tettes i hjørnene mot den nåværende, samt at du må punktere den gamle og sette ny på bjelkelaget, altså ingen smidig historie.
Om du skal isolere, blir det kaldere på kattvinden og fuktsperren blir i feil posisjon. Men setter du ny fuktsperre lenger inn, må den tettes i hjørnene mot den nåværende, samt at du må punktere den gamle og sette ny på bjelkelaget, altså ingen smidig historie.
Klikk her for å svare