2.634 lest ·
5 svar
3k lest
5 svar
Plast i vegg mellom forskjellige rom i garasjen med vesentlig forskjellig temperatur
Jeg holder på med å isolere garasjen. Det blir 95+45 isolasjon i veggene med plast mellom 95 og 45 laget tenkte jeg.
Garasjen vil holde ca 8 grader om vinteren.
Det jeg lurer på nå er en allerede isolert vegg i garasjen som deler av garasjen og et isolert gjesterom. Skal denne plastes på garasjesiden, på gjesteromssiden eller ikke i det hele tatt?
Knuten er at for øyeblikket er gjesterommet ikke oppvarmet annet enn noen få dager per år, og det vil altså være kaldere i gjesterommet enn i garasjen.
Men om ca 5 år kommer gjesterommet med stor sannsynlighet til å brukes som eldste guttens soverom og vil da holde ca 20 grader året rundt, da vil det altså være kaldere i garasjen.
Hvordan skal man tenke?
Garasjen vil holde ca 8 grader om vinteren.
Det jeg lurer på nå er en allerede isolert vegg i garasjen som deler av garasjen og et isolert gjesterom. Skal denne plastes på garasjesiden, på gjesteromssiden eller ikke i det hele tatt?
Knuten er at for øyeblikket er gjesterommet ikke oppvarmet annet enn noen få dager per år, og det vil altså være kaldere i gjesterommet enn i garasjen.
Men om ca 5 år kommer gjesterommet med stor sannsynlighet til å brukes som eldste guttens soverom og vil da holde ca 20 grader året rundt, da vil det altså være kaldere i garasjen.
Hvordan skal man tenke?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Jeg synes at du skal plasta.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 301 innlegg
Og plasten setter man normalt på den varme siden
Men i dette tilfellet vil den varme siden de neste 5 årene være garasjen som holder 8 grader. Så vil det antagelig være rommet som er den varme siden som vil holde 20 grader. Så, på hvilken side skal plasten sitte?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Eller forresten, hopp over plasten helt.
Isoler med for eksempel cellulose, som klarer å transportere fukt.
Og plater/panel som klarer litt fukttransport.
Isoler med for eksempel cellulose, som klarer å transportere fukt.
Og plater/panel som klarer litt fukttransport.
Klikk her for å svare