Hei!

Jeg er i planleggingsstadiet med å bygge en innervegg med to IKEA pax "innebygde". Jeg har CAD'et litt og dette er hva jeg har kommet fram til. Jeg skal også nevne at jeg ikke har tidligere erfaring med slikt og det er mitt første større prosjekt i huset (jeg er en glad amatør). Så jeg vil sjekke med dere hva dere synes.

Målene trenger dere jo ikke å kontrollere med mindre dere ser noe helt sprøtt så klart. Utenom det lurer jeg mer rent byggteknisk om jeg har tegnet/tenkt riktig og hva dere synes om det hele.

En ting jeg spesielt lurer på, er til høyre i min tegning hvor bjelken sitter i veggen. Legger man en hel 900OSB mot veggen og deretter tar 45CC fra den kanten lengst inn mot veggen? Den første bjelken kommer fra høyre og blir jo 2,25 cm forskjøvet og deretter blir resten av bjelkene 45CC fra den andre bjelkens plassering.

En annen ting: 3000 mm garderoben, hvordan ville dere gjort det til høyre? Jeg har tegnet inn 3 stykker bjelker som jeg tenkte garderoben kan stå mot. Det blir jo 45 mm sprekk der, er det nok for å åpne en IKEA PAX-dør og samtidig kunne dra ut en skuff? Jeg må jo kunne åpne døren mer enn 90 grader hvis det blir skuffer i hjørnet.

Hva tror dere om 5 mm utstikk av garderobene? Hvordan har dere gjort med gulvsokkel på pax?

Mvh
Vildmark

• Byggetegning av en innvendig vegg med innebygde IKEA PAX-garderober, inkludert mål og plassering av stendere og OSB-plater.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.