Det finnes ferdig panel som er nøyaktig det du søker. Moelven rough. spontet 12.-120. og sponten er ikke symmetrisk så dermed blir det passe glipper ca 5mm

Jeg har satt den i min kjeller. veldig bra kvalitet synes jeg. ferdigmalt er den også.

Totte_S
kimtommy skrev:
Det finnes ferdig panel som er nøyaktig det du søker. Moelven rough. spontet 12.-120. og sponten er ikke symmetrisk så dermed blir det passelige gliper ca 5mm

Jeg har satt den i min kjeller. veldig bra kvalitet synes jeg. ferdigmalt er den også.
Pris på den? jeg har sett noe om ca 17 kr / lpm stemmer det på et omtrent?

Moelven rough ser unektelig ut som akkurat det jeg søker, men det virker dyrt. Hvor får man tak i det?

Jeg kjøpte min på XL-bygg. tror det kostet typ 20:- per meter. den er endespontet så det blir ikke mye spill. tenk på at eks råspont skal kvistlakkeres grunnes og ferdigmales. ikke helt billig heller faktisk.

Om prisen er 20kr/lpm så blir det ca 2200:- for mitt tak. Prisen for Byggmax råspont (120mm) ville bli ca 1200. Spørsmålet er om det ikke er verdt den 1000-lappen å slippe å kvistlakke, male og male.

De hadde Moelven rough på XL-bygg her i Gbg for 22kr/lpm. Noen som vet flere forhandlere?

Mikael_L
The Tor skrev:
Om prisen er 20kr/lpm så blir det ca. 2200,- for mitt tak. Prisen for Byggmax råspont (120mm) ville blitt ca. 1200. Spørsmålet er om det ikke er verdt den 1000-lappen for å slippe kvistlakkere, male og male.
Lett verdt det, etter min mening ... :)

Men male, sparkle og alt det der, er det verste jeg vet ... ;)

En enkelt boks med maling og kvistlakk blir også en tusenlapp.

Vi har satt opp Moelven rough og kvistene har gulnet ordentlig på ett år.

Det var jo akkurat det jeg ville høre... Tilbake på rute én altså.

Som sagt, for å få ubehandlet furupanel fint malt: glem kvistlakken og mal HELE bordene med sperregrunn. Litt dyrere enn vanlig maling, men billigere enn å kvistlakke hele bordet og dessuten dekker det godt. La malingen tørke i minst 24 timer før neste lag påføres, så tas hele gulningen opp av sperreskiktet. Dette gjelder uansett om det er ny panel eller 40 år gammel panel.

daviden skrev:
Vi har satt opp Moelven rough og kvistene har gulnet ordentlig på ett år.
Hmm... på XL-bygg hadde de aldri hørt om at det kunne bli gjennomslag på Moelven men de visste ikke hvordan plankene var behandlet. Jeg skal se om jeg kan få svar fra Moelven.

Anna_H skrev:
Som sagt, for å få ubehandlet furupanel fint malt: glem kvistlakken og mal HELE bordene med sperrefarge. Litt dyrere enn vanlig maling, men billigere enn å kvistlakke hele bordet og dessuten dekker det bra. La malingen tørke minst 24 timer før neste lag males, så tas hele gulningen opp av sperresjiktet. Dette gjelder uansett om det er ny panel eller 40 år gammel panel.
Bare for å gjøre det hele ENDA mer interessant kan jeg meddele at vi har fått gjennomslag selv etter maling med sperrehvit, så etter det blir det alltid kvistlakken siden det er så umåtelig kjedelig å gjøre om.

Har for samme formål kjøpt finsaget råspont. Jeg tror at det er det som du, The Tor, er ute etter.
Jeg kjøpte ikke tørket fordi jeg vil male, spikre opp og deretter se sprekkene komme. Bare de er malt.
Virket er gran, ikke furu. Vedlagt bilde er tilbud uten moms.

• Offert uten moms for byggemateriale inkludert råspont 22x120mm kløyvd, 250 LPM, pris 2720 kr.
Samme virke, men tørket, kan fås for 14,85kr/lpm (inkl moms). Virket kommer fra Sandåsa. Ring dem og hør hvilke lokale leverandører som er nærmest deg....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.