Den glade husbyggeren som bygde mitt hus på midten av syttitallet var betongarbeider og fikk vel sin lykke oppfylt da han kunne "pusse" hele sokkeletasjen med betong ala pizzeria..
Hun som bestemmer er nå ganske lei av disse veggene, og vi skal gjøre noe med det. Å bare sparkle sies å ikke være et godt alternativ da veggene er malt med plastmaling. Dessuten er det som mest 10cm mellom grunn og bunn i pussen.
Jeg tror at visse vegger er betong og noen av betonghullstein.
Er det noen som har et bedre forslag enn å gå løs med et meisleverktøy?

Jeg hadde samme problem med pizza vegger. Nå vet jeg ikke hvilket matrial det var laget av på våre vegger. Det jeg måtte gjøre var å ta en rasp og dra av alle "toppene" på veggene. Deretter brukte jeg gips for å få det slett. Et skjikkelig arbeid, men det blir bra. Du kan male, noe vi gjorde, eller sette vev eller tapet.

Lykkens ost... Min pizzamurar har laget pizzastrukturen med mørtel=betong!!!
dvs her kreves kraftigere saker...
Noen har nevnt verktøyet "betongoverflatefres" er det noen som vet om man kan kjøre en slik på vegg? er det mulig å kjøre på pizzaflate? Klarer man å kjøre 40kvm?

F-n nå føler jeg meg gammel, hva er pizzayta????

Unnskyld... jeg trodde det var allment vedtatt at vegger malt med strukturmaling i alle dens mønstre fantes på alle pizzarestauranter på begynnelsen av 80-tallet. Mitt problem er at jeg har en strukturvegg pusset i betong med solide strukturer ca 80-100mm forskjell mellom topp og bunn

Kjør gipsmørtel!
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41105
Da jeg antar at det er ganske tett mellom toppene tror jeg sikkert det går helt utmerket, spiller ingen rolle hva det er for kvalitet på mørtelen bak eller at det er malt med plastmaling så lenge malingen fester godt på underlaget og ikke løser seg når det blir vått (grunner i så fall).
For å sjekke holdfasthet kan du teste med en knivspiss
A-mørtel / betong - går knapt an å ripe merke i
B-mørtel - kreves litt trykk for å skrape merke i overflaten
C-mørtel - gjør motstand men det er ganske lett å bore ned knivspissen
Vet ikke om det der går an å forstå, men det var et forsøk ;)
Lykke til!

roga02 skrev:
Noen har nevnt verktøyet "betongytfräs" er det noen som vet om man kan kjøre en slik på vegg? er det mulig å kjøre på pizzayta? Orker man å kjøre 40kvm?
Det går utmerket å bruke en betongytfräs på en vegg. Glem dog ikke å leie en filterstøvsuger  ;) Så spør du om man orker med 40kvm. Svar: Nei, i alle fall ikke om man er sånn svakling som jeg er :-[

roga02 skrev:
Dessuten er det som mest 10cm mellom grunn og bunn i pussen.
10cm?? :o

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.