Hei!
Er midt i oppsetting av perlestaff i sommerhuset.
Åpnet forpakningene for 3-4 uker siden for å kappe dem i riktig lengde. Lettere å håndtere og ha liggende innendørs da
Har stablet dem i et rom innendørs (med varme på 14-15 grader på)
I dag når jeg var ute for å sette opp litt perlestaff på veggene så føltes enkelte bord litt litt fuktige på baksiden. Ikke våte men som at de ikke var like knusktørre som forsiden eller da de ble tatt ut av pakkene.
Er dette noe fare eller kommer de til å tørke etter jeg har satt dem opp på veggene? Eller stenger jeg inne noen prosent fukt tror dere?
Sorry om noia spørsmål men føles kjipt å sette dem opp og så gjør jeg noe feil og stenger inn fukt bak perlestaff-panelet.
Er midt i oppsetting av perlestaff i sommerhuset.
Åpnet forpakningene for 3-4 uker siden for å kappe dem i riktig lengde. Lettere å håndtere og ha liggende innendørs da
I dag når jeg var ute for å sette opp litt perlestaff på veggene så føltes enkelte bord litt litt fuktige på baksiden. Ikke våte men som at de ikke var like knusktørre som forsiden eller da de ble tatt ut av pakkene.
Er dette noe fare eller kommer de til å tørke etter jeg har satt dem opp på veggene? Eller stenger jeg inne noen prosent fukt tror dere?
Sorry om noia spørsmål men føles kjipt å sette dem opp og så gjør jeg noe feil og stenger inn fukt bak perlestaff-panelet.
Du vil ikke låse inn noe fuktighet. Hvis de er fuktige, er det en risiko for at de krymper når de tørker, slik at det blir sprekker i malingen når den umalte fjæren kommer frem. Så spar litt maling og vær forberedt på å rette opp når det har tørket.
Takk.. litt som jeg trodde/håpet.A Avemo skrev:
Ble bare litt bekymret når de på en eller annen måte føltes superlite fuktige på baksiden (fuktige er en overdrivelse). Var i hvert fall ingen problem å sette sammen dem i dag. Så ingenting som har svelt og gjort dem umulige å få sammen
La dem ikke tørke for lenge for da kan de bli krokete og vanskeligere å få sammen.S Smarteus skrev:Hei!
Er midt i oppsett av perlestaff i sommerhuset.
Åpnet pakkene for 3-4 uker siden for å kutte dem i riktig lengde. Lettere å håndtere og ha liggende innendørs da
I dag når jeg var ute for å sette opp litt perlestaff på veggene så virket noen bord litt litt fuktige på baksiden. Ikke våte men som at de ikke var like knusktørre som forsiden eller når de ble tatt ut av pakkene.
Er dette noe fare eller vil de tørke etter at jeg har satt dem opp på veggene? Eller stenger jeg inn noen prosent fukt tror dere?
Beklager hvis det er et stressende spørsmål, men det føles kjedelig å sette opp dem og så gjør jeg noe feil og stenger inn fukt bak perlestaff-panelet.
Klikk her for å svare