Hei,
Vi maler om listene og tidligere eiere hadde gjort mindre pen "silikonisering" nederst. Ok - men ikke _pent_.

Nå skal det erstattes på en penere måte. Penest, som jeg har gjort i tidligere hus, er AKRYLFOG som ligger pent i sprekken og deretter males. Blir imidlertid for lite fug for å ha tilstrekkelig "flex", så det kan lett bli sprekk.

Nå er det fliser og sannsynligvis mindre bevegelser. Essves akryl har fått bra, beste vurdering i denne sammenhengen. Både alder & flex. Det er kanskje det beste?

Ellers er det ny silikonfug. Men det mislikes, ikke minst innser man det når man nå maler om... Å fjerne silikon innebærer sliping ned til tre...

Tilpassingslist føles ikke ok. Dels utseendet, så kan den uansett ikke følge de (små) variasjonene det er på flisene.

Bildet er nok på verste stedet, et par mm.

En gulvlist med synlig sprekk mellom flisene og listen, med tidligere påført silikon.

tips og tanker?

Det beste ville jo vært å ta av foret og montere det tett mot gulvet i stedet, så du slipper å fuge.

Skal du fuge så ville jeg bare ha lagt en tape veldig nær foret og deretter brukt vanlig hvit latexfox. Ikke silikon. Jeg pleier å bruke Alcros fugemasse, men har ingen følelse av at det er så stor forskjell på fugemassene av samme type. Tec7 pleier jo å bli fremstilt som en slags vidundermedisin mot alt vondt, men jeg vet ikke om jeg er så imponert av den....

• Liker
rispalt
  • Laddar…
Yepp, jeg er på Latex sporet, styrket av din feedback. Litt bekymret for gjenværende silikonrester på flisene, har fått bort det meste med hardt arbeid. Må nok kjøre silikonløser og prøve å få bort evt. (sannsynlige) rester.
takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.