7.627 lest ·
18 svar
8k lest
18 svar
Papp eller plastavstandsstykker under trestolper?
Akkurat som under en syll på betonggulv handler det om å bryte kapillærkraften slik at det ikke går opp fukt i treet, det holder altså med å løfte noen mm og legge under en syllpapp.K Klabbis 3000 skrev:
Før du malte, kunne du ha skrudd ut den nedre skruen og fylt på med olje til det ikke sugde lenger, eller til du ble lei.
Skrudd skruen tilbake og ventet et par dager.
Malt med oljefarge.
Men siden det allerede ligger syllpapp under stolpen, er forskjellen mest akademisk. Det eneste problemet med den nåværende løsningen er om stolpen var fuktig og malingen du har valgt er veldig tett.
Skrudd skruen tilbake og ventet et par dager.
Malt med oljefarge.
Men siden det allerede ligger syllpapp under stolpen, er forskjellen mest akademisk. Det eneste problemet med den nåværende løsningen er om stolpen var fuktig og malingen du har valgt er veldig tett.
Tror sikkert det holder med ett eller to lag syllpapp, så om du kan løfte uten å måtte kappe så unngår du jo mye jobb.
Så tror jeg at det nok ville være bra om du skraper bort malingen du har lagt på for å gi treverket mulighet til å puste. Det kan jo ikke være så himla mye jobb med det. Det trenger jo ikke bli 100% trerent.
Så tror jeg at det nok ville være bra om du skraper bort malingen du har lagt på for å gi treverket mulighet til å puste. Det kan jo ikke være så himla mye jobb med det. Det trenger jo ikke bli 100% trerent.
Kan man tro at de her holder for permanent oppkiling av trestolper?
Står på deres hjemmeside at de ikke er beregnet for permanent oppkiling av betongelementer, men det er jo mye større laster i de tilfellene.
https://www.distex.se/kilar---pallningsbrickor/pallningsbrickor
Står på deres hjemmeside at de ikke er beregnet for permanent oppkiling av betongelementer, men det er jo mye større laster i de tilfellene.
https://www.distex.se/kilar---pallningsbrickor/pallningsbrickor
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Verktygsråd… Hyvel eller slip i trångt utrymme
Fönster & Dörrar -
Mögel- sanerare eller ej?
Övrigt husrelaterat -
Hur fixar vi läckan på värmeröret byta eller laga?
Värme allmänt -
Väggar i nytt badrum med betonggolv - plast eller syllpapp?
Badrum -
Syllisolering eller syllpapp - hva er forskjellen og hva skal jeg bruke?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi