Hei,
Tenkte å montere en såkalt liggende panelvegg á la New Port, hva er best å ha bak panelene? Jeg har jo min 45 isolasjon rett bak, og for å slippe isolasjonsstøv vurderte jeg svart vindsperre. (dels for farge mellom glippene og støvbeskyttelse) Hvordan har dere gjort det? Kan også spørre hvilken glans dere har på hvitmalingen?
/Lancer
Tenkte å montere en såkalt liggende panelvegg á la New Port, hva er best å ha bak panelene? Jeg har jo min 45 isolasjon rett bak, og for å slippe isolasjonsstøv vurderte jeg svart vindsperre. (dels for farge mellom glippene og støvbeskyttelse) Hvordan har dere gjort det? Kan også spørre hvilken glans dere har på hvitmalingen?
/Lancer
Både inner og yttervegg.
Ytterveggen er isolert og plastet, har dog ikke isolert siste 45:en.
Innerveggen kommer jeg ikke til å plaste.
Det jeg grubler på er jo nettopp den isolasjonen. Spikrer jeg opp en plankevegg så
kommer det jo til å synes/støve litt fra den.
Derfor vurderte jeg å bruke svart vindsperre bak planken.
Mvh
Lancer
Ytterveggen er isolert og plastet, har dog ikke isolert siste 45:en.
Innerveggen kommer jeg ikke til å plaste.
Det jeg grubler på er jo nettopp den isolasjonen. Spikrer jeg opp en plankevegg så
kommer det jo til å synes/støve litt fra den.
Derfor vurderte jeg å bruke svart vindsperre bak planken.
Mvh
Lancer
Har sett vegger med svart vindsperre bak - kjempefint! Ellers kan man bruke spontede planker, typ glattpanel, eller bredere furugulvbord. Bruker å finnes som andresortering ganske billig. Da trenger du ikke ha noe bak.
Klikk her for å svare