Hei. Har lovet fruen å sette opp panelvegg og har et problem. Har to gamle "eldosor" sittende øverst på veggen. Den ene har ringeklokken koblet til. Men skal fjerne den. Hvordan skal jeg gjøre med panelet ved dette området?

Å sette panelet direkte på går jo ikke. Det ene bokslokket i plast stikker ut noen mm og det andre i metall stikker ut desto mer. Hvordan skal jeg løse dette? Man kan vel ikke fjerne lokkene og sette panel direkte mot eldosan uten lokk?

Legg ved bilder av problemet.

Mvh Kim

• Hånd fjerner plastdekselet fra en gammel elboks på veggen, avslørende ledninger og metallkomponenter inni.
  • Veggen har to runde elbokser i toppunktet, en i plast og en i metall, og en dørklokkeenhet ved siden av taklisten.
Den boksen som ringeklokken i kan du vel ta bort kablene som går til ringeklokken og tette igjen?

Ellers finnes det forhøyningsringer til bokser å kjøpe, men usikker på om de passer eldre bokser.

Grillen Grillen skrev:
Den dosen som ringeklokka i kan du vel ta bort kablene som går til ringeklokka og sette igjen?

Ellers finnes det forhøyningsringer til doser å kjøpe, men usikker om de passer eldre doser.
Mener du da at jeg skal sette panelet direkte over "hullet" uten noe lokk?

Hull i panelet over boksene. forhøyningsringer så på boksene. Utenpå panelet setter du boksdeksel som dekker hullet.

Boksene må naturligvis være tilgjengelige etter at du har satt opp panelet.

ringeklokka samt boksen til den bør du nok kunne ta bort,

Vil du bygge inn boksene av en eller annen grunn så kan du lekte ut veggen med strimler av masonite eller virke som du kløyver opp noen millimeters tykkelse så klarer du boksene.

R
Det ser ut som det er batteridrift på ringeklokken, om så er tilfelle sitter de i boksen ovenfor. I boksen har det nok vært en gammel rangle som er erstattet med Ding-Dong, det kan også være en transformator som sitter ved EL-sentralen, du må forske, skal det ikke være ringesignal i huset? Den andre som det ikke synes alder på kan det settes på, som det sies forhøyningsringer på.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.