Hei. Har lovet fruen å sette opp panelvegg og har et problem. Har to gamle "eldosor" sittende øverst på veggen. Den ene har ringeklokken koblet til. Men skal fjerne den. Hvordan skal jeg gjøre med panelet ved dette området?
Å sette panelet direkte på går jo ikke. Det ene bokslokket i plast stikker ut noen mm og det andre i metall stikker ut desto mer. Hvordan skal jeg løse dette? Man kan vel ikke fjerne lokkene og sette panel direkte mot eldosan uten lokk?
Legg ved bilder av problemet.
Mvh Kim
Å sette panelet direkte på går jo ikke. Det ene bokslokket i plast stikker ut noen mm og det andre i metall stikker ut desto mer. Hvordan skal jeg løse dette? Man kan vel ikke fjerne lokkene og sette panel direkte mot eldosan uten lokk?
Legg ved bilder av problemet.
Mvh Kim
Hull i panelet over boksene. forhøyningsringer så på boksene. Utenpå panelet setter du boksdeksel som dekker hullet.
Boksene må naturligvis være tilgjengelige etter at du har satt opp panelet.
ringeklokka samt boksen til den bør du nok kunne ta bort,
Vil du bygge inn boksene av en eller annen grunn så kan du lekte ut veggen med strimler av masonite eller virke som du kløyver opp noen millimeters tykkelse så klarer du boksene.
Boksene må naturligvis være tilgjengelige etter at du har satt opp panelet.
ringeklokka samt boksen til den bør du nok kunne ta bort,
Vil du bygge inn boksene av en eller annen grunn så kan du lekte ut veggen med strimler av masonite eller virke som du kløyver opp noen millimeters tykkelse så klarer du boksene.
Det ser ut som det er batteridrift på ringeklokken, om så er tilfelle sitter de i boksen ovenfor. I boksen har det nok vært en gammel rangle som er erstattet med Ding-Dong, det kan også være en transformator som sitter ved EL-sentralen, du må forske, skal det ikke være ringesignal i huset? Den andre som det ikke synes alder på kan det settes på, som det sies forhøyningsringer på.
Klikk her for å svare

