Vi bygde ut men dessverre tenkte byggene feil og satte takstoler i høyde med de i eksisterende hus der paneltaket er spikret direkte mot takstolene. Siden vi ikke ville ha lavere takhøyde (har allerede 230) så løste vi det ved å sette planker mellom takstolene før vi plastet så vi kan spikre panelet direkte mot. Mitt spørsmål er i baderommet, trenger vi å senke taket og ha spredt der, det står overalt at man skal ha luftspalte. Men jeg har litt vanskelig for å se funksjonen. Det er jo ingen luftsirkulasjon i luftspalten uansett? Vi kommer dessuten til å ha ordentlig mekanisk ventilasjon så jeg tviler på at luftspalten gjør til eller fra, men er det noen som har andre erfaringer?