L
PeterHog PeterHog skrev:
Derimot tror jeg at jeg har funnet en brystlist som passer

[lenke]

om man antar at den brystlisten er til deres panelskiver som er 6mm :)
Ser at den er i MDF, du kan jo riktignok også bruke MDF-board direkte så du får mer valgmuligheter hva gjelder tykkelse - kraftigere masonit ser ut til å måtte spesialbestilles. https://www.bauhaus.se/vit-lackboard-101-matt-3-0mm.html

L Lärospånet skrev:
Ser at den er i MDF, du kan jo riktignok også bruke MDF-board direkte så du får mer valgmuligheter hva gjelder tykkelse - kraftigere masonitt ser ut til å måtte spesialbestilles. [lenke]
Jo, men mdf er såpass mye dyrere, så jeg tror jeg bruker masonitt likevel =)

• Liker
Lärospånet
  • Laddar…
men man må jo ikke ha homogen masonitt for å få det tykkere...........går utmerket å lime vanlig tynn på gips også.

• Liker
Lärospånet
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Jeg har laget en forhøyet gulvlist og brukte 4 mm MDF for basisflaten. Södra har en brystlist med 4 mm fals. Kanskje blir det en litt fjuttig list med en høy panel men i mitt tilfelle passet det bra. Jeg måtte støte sagede kanter mot hverandre for å skjøte, det hadde nok ikke blitt like bra med masonit.

[lenke]
Okei, ja jeg trenger ikke å skjøte noe sted så det er ikke noe problem, synd de ikke har den der brystlisten på vårat XL-bygg bare :/

Jeg bestilte listen på lokale Woody, det var Google som ledet meg til XL i Älmhult :). Den kan de sikkert ta inn om de selger Södras sortiment.

Jeg ville nok valgt furuplywood for best resultat, ikke minst med tanke på den etterfølgende malingen. I andre rekke MDF. Med hjelp av en overfres kan man relativt enkelt selv få til den ønskede falsen. Man kan også gå til et lokalt spesialverksted og be dem gjøre fresingen med ønsket dimensjon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.