Vi holder på med å renovere overflatene i og rundt trappen vår ned til kjelleren. Nå vil jeg ha noen forslag til hva jeg skal sette på den delen som er mellom etasjens gulv og kjellerens tak. Hvordan skal jeg forklare? Hvis man ser for seg åpningen i gulvet som utgjør hullet i etasjeplanet ned til kjelleren. Den delen mellom der kan man sette en slags panel eller plater. I dag sitter det litt skjeve sponplater malt med stygge renninger. Hva er det vanligste man setter der? Er det forståelig hvor jeg mener? Det er dette som er problemet med en "hjemmeamatør", at man ikke vet hva visse byggetermer heter. Det jeg beskriver har sikkert et navn. I alle fall; stygt er det nå. Og jeg vil pynte det opp.

et foto pleier å hjelpe...

Kommer

Jeg mistenker at det er bjælkeklædning du er ute etter. Den kan bestå av kryssfiner, panel, sponplate m.m.

Ikke mitt hus men jeg fant et bilde på nettet. Og jeg markerte området jeg mener. Er det bjelkelagsinnkledning?

• En person står på en gardintrapp i et uferdig rom, kontrollerer en oppmerket overflate på veggen i forbindelse med et byggeprosjekt.
Ja!

Ja!
Det er i hvert fall det jeg vil kle inn med nytt materiale. Kan MDF fungere? Eller hva blir penest. Alt blir bedre enn slik det ser ut nå i hvert fall. Noen skikkelige hjemmemekkere med dårlig syn som har gjort dette :-) Samtidig sitter en 70-tallsgitter på disse platene. Nå bytter vi ut dette med et New York rekkverk fra Lundbergs.

http://www.lundbergs.com/sv-se/produkter/trappmiljo/trappracke-serier/new-york

Jeg kan ikke helt bestemme meg om stolpene til rekkverket skal settes i gulvet helt i linje med platen som vi kaller bjelkelagsinnkledning fra og med nå :-)
Eller om stolpene skal settes et stykke fra. Det vil jo uansett bli en liten kant av gulvet som synes siden underliggeren til rekkverket er 50 mm og stolpene er 66mm. Så noen lister vil man måtte sette og litt latexfug her og der i diverse sprekker og overganger.

• Liker
Laryngoskop
  • Laddar…
mdf fungerer, vil du ha litt trefølelse plyfa, helt glatt gips, bare å velge

• Liker
Immobil
  • Laddar…
hvordan gikk det med denne bjelkelagsinkledningen. Jeg har samme problem. Jeg skulle gjerne kledd inn med eikepanel. Det er jo så lite som går åt. Men jeg finner ikke noen panel i eik. Noen som har noen tips?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.