Fortsatt dag 1, sent på natta!

• Byggeplass om natten med trestokker i fokus og en synlig del av en kran i bakgrunnen.
Kledde "kisten" med trykkimpregnert, til overs liggende treverk (gamle sandkasser).

• Kasse laget av gammelt sandkassevirke, dekket med trykkbehandlet treverk.
Siden vi kled den (til halvveis) var det på tide å sette den på plass!

• Gravemaskin plasserer byggkonstruksjon ved vannkant, omgitt av steiner og skog i bakgrunnen.
Vel på plass fylte vi den med stein. Så la jeg limtrebjelke oppå, men måtte jo stable opp en hel del for å få den vannrett da jeg ikke fikk kisten dit jeg ville.
Bunnen helte mer enn jeg trodde.
Så, det jeg tømret "konisk" ble neste loddrett utover så å si!

• Byggeområde ved vannet med trebjelker og verktøy i forgrunnen, hytte og røde hus i bakgrunnen, omringet av skog.
Mer tre….
Ser faktisk litt liten ut på dette bildet!

• Byggeområde ved vannet med trebjelker og verktøy i forgrunnen, hytte og røde hus i bakgrunnen, omringet av skog.
  • Bygge av trebrygge ved vannkanten, med treplanker delvis montert over steinete strand.
Sist redigert:
Pause igjen, sittende ute på kommende brygge!

• En person holder en ølboks foran en ild på stranden, med en uferdig brygge og hus i bakgrunnen.
Klar, "bare" trall og gjerde igjen!

• Trebrygge under bygging ved en innsjø, omringet av steiner, med trestolper og rammeverk klar for trall og stakitt.
Gjester ankommer midt i "trallskruvandet"

• En båt ankommer til en brygge hvor det foregår bygging. Flere personer, inkludert et barn, står på bryggen som er under konstruksjon.
Klar, bare finpuss igjen!

• Utskjært trestykke på en brygge, sett ovenfra, med grov form og fersk overflatebehandling.
En steinkiste regnes vel som å gjøre om selve stranden, så det må man ha tillatelse til, ellers kan man risikere å måtte gjenopprette. Knapt byggetillatelse dog, det handler jo om strandbeskyttelsesreglene.

Flytebrygger derimot er en helt annen sak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.