J Jontha skrev:
Om det er klissete skal det vel være reko. Men legg på et lag. Kabelen blir jo innstøpt osv, det høres risikabelt ut at noe skulle gå galt på grunn av det.
Får bli det..
Føles rart at det skulle spille noen rolle om det kommer litt primer på kabelen..

Som jeg har forstått det på andre i tråder her
På BH så har noen primet etter legging (selv om det er vanskeligere)

Jeg tror de vil unngå det gris som blir. En ferdig elektriker smeller opp et nett etter grunning og deretter legger opp kabelen på nulltid. De har klær deretter osv.

J Jontha skrev:
Jeg tror de vil unngå det klisset som blir. En ferdig elektriker smeller opp et nett etter priming og deretter banker opp kabelen på nulltid. De har klær deretter osv.
Ja selvfølgelig vil man unngå kliss. Men tenker de kan jo ikke skade kabelen med litt primer på😎

Påfør primer konsentrert noen time før du skal flyte så blir det kanon. Ikke noe å ligge søvnløs over.

• Liker
amoreex
  • Laddar…
Nei, det burde stå i instruksjonene i så fall. Den kabelen skal jo være innebygd der så hva skulle skje.

• Liker
amoreex
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Dra på primer konsentrert noen timer før du skal flyte så blir det kanon. Ikke noe å ligge søvnløs over.
Blir å gjøre så..
Før tynnet jeg den 1:1 som instruksjonen sa.
Men nå burde jeg ta konsentrat synes du?

A amoreex skrev:
Blir att göra så..
Innan spedde jeg den 1:1 som instruksjonen sa.
Men nå burde jeg ta konsentrat synes du?
Yes. Man speder ut det med vann for at den skal suge inn lettere i underlaget. Nå har du jo allerede et lag primer så skal bare binde opp det eventuelt støvlaget høyest opp og bryr du deg ikke om vannet så tørker det opp raskere. Selv om det ikke gjør noe at det fortsatt er vått når du flyter. Vedheftingen finnes allerede der.

• Liker
amoreex
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Yes. Man blander det ut med vann for at den skal trekke inn lettere i underlaget. Nå har du jo allerede et lag primer så skal bare binde opp det eventuelle støvlaget øverst og bryr du deg ikke om vannet så tørker det opp raskere. Selv om det ikke gjør noe at det fortsatt er vått når du flyter. Vedheften er allerede der.
Kanon!
Bør man bare plaske på med rulle.. eller forsiktig pensle med pensel i hvert rutenett?

Eller bare ta en blomstersprøyte og dusje det ut?
Dog havner det jo på kabelen ganske mye da😂

Roller er nok absolutt lettest. Gjør ingenting at det meste havner på nettet eller på kabelen. Kommer jo litt på gulvet uansett hva som telles.

• Liker
amoreex
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Ruller er nok absolutt lettest. Gjør ingenting at det meste havner på nettet eller på kabelen. Kommer jo litt på gulvet uansett.
Okei!
Da går jeg for det.
Kan ikke skade i alle fall!
Takk!

Pleier å sprøyte når det skal primes etter nett og kabel er lagt, synes det er lettest

• Liker
amoreex
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Pleier å sprøyte når det skal primes etter nett og kabel er lagt, lettest synes jeg
Ja jeg begynte å pensle.. men det ble en sprøyte og det var smidig haha!

• Liker
Rickard.lj
  • Laddar…
A amoreex skrev:
Ja jeg begynte å pensle.. men ble en sprøyte og det var smidig haha!
Hvordan ble gulvet da?

R Rickard.lj skrev:
Hvordan ble gulvet da?
De ble bra!

• Liker
Rickard.lj
  • Laddar…
Proffene legger det med rulle, tar ingen tid i det hele tatt, er ikke vanskelig heller. Så på med nett og strøm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.