Hei!
Skal flytsparkle.
I går rundt 18 la jeg primer og så når den tørket slik at jeg kunne gå på gulvet, la jeg netting.
Så i dag på formiddagen ble det gulvvarme.
Og skulle så ha flytsparklet, men av ulike grunner ble det hindringer og det ble ikke noe av.

Kommer til å få hjelp i morgen. Og da skal vi begynne rundt kl 9.

Da har det imidlertid gått 39 timer siden jeg la primer.
I følge pakken (byggmax)
Bør flytsparkling skje innen 1 døgn.
Hvor pirkete er det?

Hvordan skal det føles om man kjenner på gulvet?
Tørt eller klissete?

Kan jeg legge på et lite lag til?
Gjør det noe om det kommer på varmeslynge osv.?

Takknemlig for hjelp da jeg er i villrede😅

Største spørsmålet er vel mer
Hvor "bekymret" trenger jeg å være for at de ikke fester bra nå?

Uten å vite ville jeg si at det er alvorlig situasjon. Min elektriker ville aldri dukket opp på så kort varsel i egen person og lagt kabelen om ikke herdetiden var av betydning. Flisleggeren har personlig kontakt med ham og farer rundt som en orkan for å begynne og fullføre jobb. Har han en ting som må fikses så skal det fikses. Punktum.

Klebrig

J Jontha skrev:
Uten å vite ville jeg si at det er en alvorlig situasjon. Min elektriker ville aldri ha dukket opp på så kort varsel i egen person og lagt sløyfen om ikke primtiden var av betydning. Flisleggeren har personlig kontakt med ham og farter rundt som en orkan for å starte og fullføre jobb. Har han en greie som trenger å fikses, så skal det fikses. Punktum.
Kanskje jeg skulle ha skrevet at jeg har lagt sløyfen selv.
Dette med godkjenning fra elektrikeren jeg har som gjør resten av arbeidet her.

Om det skal være klissete kanskje jeg skal legge på et tynt lag til i morgen for å være på den sikre siden 😎

Men om noen ting allerede er juks, vil det sikkert ikke ha noen betydning om resten også blir det.

J Jontha skrev:
Men om noen ting allerede er juks vil det sikkert ikke spille noen rolle om resten også blir det.
Juks ville jeg ikke klassifisere det som..
Monteringsanvisningen er fulgt. Slyngen er testet før og etter legging…
Ingen som kan se om fagmann har gjort det eller ei.

Det er ikke det samme som spørsmålet om primer..
Hva er poenget ditt?

• Liker
Luddis_1
  • Laddar…
Sorry, I min bok er det klokkeklart juks. Men alle får passe sitt eget hus.

J Jontha skrev:
Sorry, I min bok er det klokkeklart juks. Men alle får passe sitt eget hus.
Må så være i din bok.
Men eksakt hva bidrar det til mitt spørsmål angående tiden på en primer?

A amoreex skrev:
Må så vara.
Men akkurat hva bidrar det til mitt spørsmål angående tiden på en primer?
Jo, at det kanskje ikke spiller noen rolle med primeren om det uansett kommer frem at elektrikerarbeid er utført av lekmenn.

Og angående primeren så må den holdes innenfor de der timene. Overskrides det så pass mye må man gjøre det om igjen.

J Jontha skrev:
Jo, at det kanskje ikke spiller noen rolle med primeren om det uansett sniker seg frem at elektrikerarbeid er utført av lekmenn.

Og angående primeren så må den holdes innenfor de der timene. Overskrides det såpass mye får man allt gjort det om igjen.
Spørsmålet om primeren er praktisk for å vite om de gjester betydelig dårligere eller de går bra likevel.
Visse leverandører ser ut til å skrive 1-2 døgn.
Og det er vanskelig når Byggmax i mitt tilfelle har skrevet "Bør skje innen ett døgn" det er egentlig ikke noe krav.

Men tørketiden avhenger jo også av mer enn tiden. Hvordan føles gulvet da?

J Jontha skrev:
Ja, men tørketiden avhenger jo også av mer enn bare tiden. Hvordan føles gulvet da?
Litt lett klebrig så det er ikke helt tørt.

Ser ut som det blir et tynt lag i morgen tidlig uansett..

Om det er klissete skal det vel være reko. Men legg på et lag. Kabelen blir jo innstøpt osv, det høres risikabelt ut at noe skulle gå galt pga det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.