Har dere tips på overkjøringsbeskyttelse for en avløpsslange på 32 mm? Kan man enkelt bygge en selv, de man kjøper er ikke billige dessverre og jeg trenger 2.8 meter.
Maks en tungt lastet trillebår kommer til å kjøre over, ingen biltrafikk.
Maks en tungt lastet trillebår kommer til å kjøre over, ingen biltrafikk.
Det er jo ikke så avansert å bygge i virke. Gjetningsvis er det ikke permanent, for hvis det er det, er det jo passende å grave ned. En 2"4 på platten på hver side og en billig plate holder lengre enn man tror, spesielt om det ikke engang blir noen trafikk over.
En "skive" hva ville det innebære i dette tilfellet?C C.Lundin skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 innlegg
Grav den ned. Holder jo med en grøft på 5–10 cm dyp om det uansett ikke skal være noen vekt på den.
Usikker på om denne slangen tåler å graves nedNötegårdsgubben skrev:
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...vattenpumpar/armerad-avtappningsslang-750043/
Nok ikke hva man så for seg når du skrev avløpsslange.... men nei den skal du nok ikke grave ned. Men kjøp en slange eller rør som beskyttelse, trekk gjennom og grav ned hvis det skal ligge et par år eller så, lett verdt det.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 innlegg
Ikke den beste av slanger kanskje, men nok vil den der holde for litt jordtrykk om den den graves ned noen dm.
Klikk her for å svare