Hei,

Mitt TV-veggfesteprosjekt samt vegghylleprosjekt måtte settes litt på pause på grunn av at min regeldetektor (Dibotech Pro) oppdager elektriske ledninger over hele veggen. Stikkontakten og sikringsskapet er et stykke unna, og jeg blir usikker på hvorfor detektoren gir så kraftige utslag. Jeg har prøvborret uten problemer, men våger ikke bore øvrige hull. Har dere tips på bedre verktøy eller knep for å vite mer sikkert om det gjemmer seg en elektrikabel ca 8 cm inn?

Tar man inn en håndverker, har de sikkert sine verktøy for slikt, så jeg tenkte at dette burde man kunne fikse selv.

Det finnes mer avanserte detektorer for bjelker og elektriske ledninger å leie.

• Liker
Byggnoob
  • Laddar…
Jeg gikk forbi noen jernhandlere, men ingen hadde noe å leie ut. Har du tips om hvem man kan kontakte for å leie en avansert regeldetektor i Stockholmsområdet?

D09
Bruksanvisning fra Kjell & Co Elektronik AB for en veggdetektor, med instruksjoner om batteri, auto-modus, metall-, regel- og strøm-modus.

Nullstiller du riktig?

Altså står et stykke fra veggen (midt i rommet) og slår på ac for deretter å sveipe?

Ja det gjør jeg, testet den flere ganger og får utslag overalt. Riktig merkelig.

D09
Skummelt

Testet skarpt der du vet at kabel ligger?

Og hvis du har en løs plate uten verken skru, kabel eller regel?

Spontant føles det som om den kanskje indikerer skruer, men antar at den gir fra seg et symbol avhengig av hva den "ser"

D09
Eller dårlig batteri 🤔

Jeg vet dessverre ikke nøyaktig hvor kabelen ligger, det er det. Jeg satte detektoren på både AC og Auto, dvs testet begge. Batteriet likt detektoren er nyinnkjøpte. Jeg kanskje får bore og bare håpe på det beste da helt enkelt. Kan koste meg dyrt dog.

• Liker
D09
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.