Hei! Endelig har jeg fått fram teglsteinen på pipeveggen, har ventet i fire år. Jeg har gjort alt manuelt og det har vært like slitsomt som jeg har lest meg til *ler* Nå skal jeg bare "reparere" der det er hull i fugene, og deretter er det tid for overflatebehandling. Jeg har lest gjennom fakta på denne siden og også søkt på Internett ellers. Det finnes mange forskjellige alternativer, men ingen nevner hvordan det påvirker selve fargeinntrykket. Naboen min har oljet, og det er for mørkt for min smak. Jeg vil ha det omtrent som det ser ut ubehandlet, hva skal jeg da bruke??? Takk for tips og råd, da det sikkert finnes dere som har rukket flere teglvegger o.l. gjennom årene.

Du kan jo alltid la det være som det er, kan jo ikke se mer ubehandlet ut :)
Vennen har det hjemme og jeg synes det ser skikkelig herlig ut. Vet faktisk ikke hva som kunne vært ulemper.

Visst ser det herlig ut...spesielt om jeg myser med øynene så jeg ikke ser hullene som skal fylles ut *s*. Jeg skal få murbruk av en nabo i kveld, innser hvor bra det er med "kjecke" naboer! Ulempen med ubehandlet er at det tydeligvis skjer en nedbrytning som gjør at teglet feller ut noe rødaktig støv og fugene gjør noe lignende, dessuten vil jeg kunne tørke av uten at fugene feller ut. Nå er det jo sånn at jeg i går fant ytterligere fakta om behandling - silikatgrunn, som tydeligvis når det har herdet gir samme utseende som før behandling og at man kan tørke av ved rengjøring. Om ingen har noen bedre innlegg så er det vel det jeg får ty til.../Carina

Vanlig matt eller halvblank klarlakk.

Jeg vurderte matt lakk, tenkte til og med å prøve med en boks jeg hadde hjemme. Har du brukt det selv? Er det i så fall best å lakke selve fugene og når de har tørket ta teglsteinen/alt sammen - så man unngår at fugen eventuell slipper fra seg material som legger seg på teglsteinen./Carina

Jeg har selv malt alt for noen år siden og det ble bra. Støvsug nøye først så skal det funke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.