Jeg skal legge fliser på en takterrasse og lurer på hvordan man skal sikre konstruksjonen mot fremtidige fuktproblemer. Villaen er i to plan og bygget med en leca konstruksjon (dsm-byggblokk). Terrassen er plassert i det ene hjørnet i andre etasje og grenser ned til stuen. Bjelkelaget under terrassen er bygget opp som følger: (nedenfra) 200mm leca bjelkelagselement, takpapp Macoflex, 100mm celleplast, 100mm betong. Terrassen ligger i fall slik at vannet renner av.

Holder det med et ordentlig tettesjikt og så fliser, eller vil det bli problemer i fremtiden?
Takpappen som ligger midt i konstruksjonen føles akkurat nå som en feil, vil den skape problemer hvis den varme inneluften stiger og møter den kalde platen på terrassen?
Ville man skape en sikrere konstruksjon hvis man la til varmeslynger?

Er det noen som har en annen løsning?

Håper noen kan svare da jeg gjerne vil løse dette før det blir for kaldt ute.

Vi står overfor å gjøre en lignende greie, kanskje vi kan dele med oss hva vi vet - ville vært supert.
Mvh Melie

Det er akkurat slik man skal gjøre, men se for guds skyld til at tettskiktet blir ordentlig da det hele står og faller med det.

Hugger på her litt og spør hvilken type tettesjikt det skal være. Har en gammel terrasse under tak men det blåser inn regn og snø med garasje under og lurer litt på hvordan det ville blitt bygget i dag da min er bygget -54

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.