Hva er en fornuftig overflate på en innervegg i kjelleren? Har sett på et hus som er dreneret, men på visse vegger er det en glassfibervevtapet som er overmalt, og der indikeres det fuktighet.
Kan det skyldes at det er en for tett overflate slik at den fuktigheten som likevel vandrer inn ikke kan ventilere ut?

Hva er i så fall en god overflate?
 

Beste svar

Bare å drenere kan være utilstrekkelig for kjellere, det som gir bedre forutsetninger er å isolere utsiden av kjellerveggen. Velger man da også materialer som ikke trenger et fuktsperresjikt på utsiden av ytterveggen blir det enda bedre. Har du ingen av disse så bør du unngå materialer på innsiden av veggen som gir et tett sjikt, f.eks. det du beskriver finnes i kjelleren din. For å fjerne fuktigheten bør dere fjerne glassfiberduken. Vi har en kjeller som ble drenert på nytt og fikk Podrän som isolasjon på utsiden, ingen problemer med fukt med samme forutsetning som i kjelleren din både med malte vegger og malt glassfiberduk.
 
  • Liker
OTMC
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.