Hei, velkommen til forumet.
Jeg tror spørsmålet ville passet bedre i baderoms-forumet.
Kanskje en moderator kan flytte det?
Selv ser jeg vel ikke OSB som et godt underlag å tapetsere på. Våtrumsmatta på OSB vet jeg ingenting om.
Jeg tror spørsmålet ville passet bedre i baderoms-forumet.
Kanskje en moderator kan flytte det?
Selv ser jeg vel ikke OSB som et godt underlag å tapetsere på. Våtrumsmatta på OSB vet jeg ingenting om.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 246 innlegg
OSB beveger seg en del (teoretisk). Mer enn spon og kryssfiner. Det er derfor de er 3mm mindre i format og trenger en liten glipe mellom hver plater.
I tillegg er de ofte vokset, noe som kan gjøre det vanskelig å få lim til å feste seg.
OSB (eller sponplate) + Gips ville jeg sagt. Sjekk med gulvleggeren hva han mener.
I tillegg er de ofte vokset, noe som kan gjøre det vanskelig å få lim til å feste seg.
OSB (eller sponplate) + Gips ville jeg sagt. Sjekk med gulvleggeren hva han mener.
Får man ha OSB i veggene i et bad? Selv om det skal sitte våtromstapet! Jeg trodde man var nødt til å bruke de nye "svindyra" platene som det ikke finnes noe levende materiale i, uansett hvilket overflatebelegg man skal ha.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 246 innlegg
Nei. Malerne tillater (og foreslår) papirgips til våtromssystem. Våtromstapeter burde vel også høre til dette?Gladh skrev:
Klikk her for å svare