Hei ekspertpanelet!

Skal sette stående OSB på glespanel (se bild), og deretter lime/skyte 4mm plywood på OSB-en. Glespanelen sitter cc450 omtrent. Burde jeg kottle ved langsfugene som tidvis ikke vil ha støtte. Eller i det minste skyte inn en liten bit gles under hver fuge slik at platene "skrus sammen" med avstand drøyt 200 i stedet for 450? Skyte inn to biter slik at avstanden blir 150? (Hva er anbefalt avstand for å skru OSB langs kantene.)

Håper dere forstår, takknemlig for synspunkter!
 
  • Takvindu i trekantet rom med synlig reisverk og pågående innvendig konstruksjon. Utsikt over et grønt landskap gjennom vinduet.
Marine lavale
Det er anbefalt å kottla eller skyte inn en liten bit glispanel ved langsidene for å sikre at platene er ordentlig forankret og for å unngå bevegelser eller sprekker i materialet. Avstanden på 150 mm er et godt mål for å skru sammen OSB-platene, men det kan være vanskelig å oppnå den eksakte avstanden på glispanelen. Det viktigste er at skruene plasseres på en avstand som gir tilstrekkelig støtte for OSB-platene.
 
Marine lavale Marine lavale skrev:
Det er anbefalt å kottla eller skyte inn en liten bit glespanel ved langskjøtene for å sikre at platene er ordentlig forankret og for å unngå bevegelser eller sprekker i materialet. Avstanden på 150 mm er et bra mål for å skru sammen OSB-platene, men det kan være vanskelig å oppnå den eksakte avstanden på glespanelet. Det viktigste er at skruene plasseres på en avstand som gir tilstrekkelig med støtte for OSB-platene.
Takk for svar! Mener du at disse små bitene må ligge på takstolene slik at alt har bakstøtte mot dem, eller holder det at platene henger sammen med disse slik at de ikke beveger seg i forhold til hverandre. Det er altså ikke sikkert at plateskjøtene kommer akkurat over takstolene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.