Jeg tenkte å prøve meg på å støpe en vask i betong.
Hvilket materiale kan man bruke for å bygge formen? Fungerer det med for eksempel sponplate? Eller "setter" betongen seg fast i visse materialer?

Er det noen som har tips om hvordan man går frem ved festet for avløpet? Kan man for eksempel sette inn metallringen/pakningen og plastrøret og deretter støpe rundt det. Fjerne dette når det er klart, eller gjør man det på en annen måte?
Skal man olje inn delene eller bruke silikon eller kanskje plast? Dere merker at jeg er nybegynner, men vil gjerne gjøre et forsøk.

Det skal være mange rette vinkler på vasken, men jeg tenkte å lage en liten bøy ved avløpet for å få litt fall.

Frigolitt og glassfiber + epoxy til formen og slip slip så det blir glatt, deretter formolje.

Lykke til, jeg vil nok uansett holde meg til glaserte servant og betong i bunnen.
Hva skal du behandle innsiden med for å kunne holde rent?
Og hvordan hadde du tenkt å slipe innsiden med, en ABS går jo ikke bruke.

Protte

Tittel og tekst snakker om forskjellige ting, bestem deg.

P

SBH skrev:
[lenke]
Må jeg si at det var en utførlig beskrivelse, men at det ikke var så fine bilder på sluttresultatet. Glipp mellom vask å plate på mange bilder, varierende overflatefinish.

Hadde jeg sett bildene så hadde jeg ikke laget noen benk.

Det finnes "pop-up" ventiler så da trenger du bare få riktig størrelse på hullet

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.