D
Såder! Nå er jeg på banen igjen.

A-tegninger og K-tegninger:

Sist redigert av en moderator:
  • Liker
justusandersson og 1 annen
  • Laddar…
D
....og så de underliggende beregningene:

Tusen takk!

D
Hvordan syntes dere det så ut, noen kommentarer?

Mvh

Har du ikke lagt merke til våre likes?

D
Absolutt det har jeg. Litt for bra til å være sant tenkte jeg kanskje :)

Skal man være pirkete så skal stolpene være GL30h ikke GL30c ;)

D
Haha, jeg visste det.

Bjelker med C og søyler med H.

D
Spennende, da vil byggesøknaden bli sendt inn neste uke..

Det som gjenstår er at konstruktøren til kommunen også skal angi VKR som et alternativ til midtpost.

Riktig så nøye har jeg ikke lest selvfølgelig. Men det var hyggelig å få se gjennomgåtte dokumenter. Verdien av det kan ikke overvurderes.

Du ønsker kanskje litt ros? Jeg synes du har vært veldig iherdig på en prisverdig måte. Men litt masete iblant kanskje...

• Liker
Freniño
  • Laddar…
D
Haha, nei da men ros er vel alltid hyggelig. Men jeg har ikke laget tegningene selv. Dere har en veldig stor del i at jeg orket å fortsette. Bidragene i form av deres synspunkter har således vært en minst like viktig del...

....og at dere har holdt ut med min mas.

D
I k-tegningen skriver konstruktøren at VKR-platen skal festes med WT-T skrue men det føles feil.

Tegning av VKR-plåt festet til linjespærre med WT-T skruer, mål 90x315 GL30C for linje og 150x90 T=8mm for kontaktplaten.

Men WT-T skrue er jo til for å forsenkes i tre og ifølge meg er hodeformen ikke egnet til å skru mot en plate. Hva sier dere?

En metallisk skrue med gjenger langs hele lengden, designet for treverk, med et flatt hode på toppen og en spiss ende for enkel innføring.

Den føles litt feil, både i type og proporsjoner. Lengden er nok i riktig område, men den virker tynn og med feil hode. Jeg ville foretrukket en fransk skrue. Jeg synes man skal kunne se at det er en skrueforbindelse.

D
Hva mener du med "se at det er en skrueforbindelse"?

At man ser skruehodene. Forband skal ikke bare holde, det skal se ut som om de holder også! Det er en del av opplevelsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.