Hei,

jeg har en gammel smijernsgrind jeg gjerne vil henge på plass igjen. Grinden finnes fortsatt og grindstolpene likeså. Derimot mangler jeg selve "tapene" å henge opp grinden på, hull i grindstolpen finnes. Er det noen som vet om slike finnes ferdige å kjøpe? Har lett på nettet men finner ingen. Om ikke har jeg vurdert å kjøpe en gjenget rundstav og bøye denne? Den må antageligvis varmoppvarmes? Tror dere at det ville fungert? På den måten kan jeg justere lengden på den og låse den med skiver og bolter på et passende sted.

hilsen

Patrik

Kontakt leverandør av grind på nettet fordi det ser forferdelig ut med gjengestang.
Snakk også med dem om innfesting 2komponent slik at grinden ikke havner der den er nå igjen..

Er det gjennomgående hull i grinstolpen så er gjengestang ikke et dårlig alternativ. Der grinden skal henges opp sveiser du fast en rundstang eller en bit av et armeringsjern i 90 graders vinkel mot gjengestangen. En skive sveises fast nederst på den stangen eller armeringsjernet. Skiver mot stolpen på hver side og muttere selvsagt. Da har du også muligheten til å justere hengingen på grinden om selve grinstolpen endrer sin posisjon litt. Jeg har akkurat den opphengingen på mine gamle tregrinder som jeg tjærer inn hvert år. Grindstolper av gamle telefonstolper som også tjæres. Lukter godt når man passerer inn eller ut :)

Jeg ville tatt og hørt med et eller annet firma så det blir pent gjort. Ring og hør med et eller annet port-firma, selv om de ikke har en løsning på hjemmesiden sin kan de sikkert hjelpe deg. Kontakt noen i nærheten av deg eller for eksempel Accessa AB, http://www.accessa.se. Håper du finner en løsning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.