Skal renovere et rom på loftet i en 1½-plans hus, altså skråtak/vegg. Nå er det en vevtapet som jeg gjerne vil fjerne/skjule med ny kledning. Jeg tenker ikke å spikre en vanlig trepanel, men ønsker tips om en smidig og pen takplate som kan settes opp i stedet. (ville være fint å slippe å tapetsere "taket").

Hornbach har laminerte plater (1200x190mm?) i 6mm MDF med not og fjær som man kan stifte opp... Omtrent som å legge klikkgulv i taket...

Mikael_L
Ja hva er du ute etter utseendemessig da ...?

Selv setter jeg opp tak-ess plater. Enkelt og raskt. Og ingen maling eller sparkling.
http://byggmagroup.fi/dt_article.aspx?m=2835

Tak-ess og huntonit innertak er vel omtrent samme sak, men tak-ess betydelig billigere.

Jeg fester dessuten platene med trykkluftdrevet klammerpistol og lange (38mm) smalryggede ga16-klammer.
Klammer er svinbillige, og det går utrolig raskt.

Mikael_L skrev:
Ja hva er du ute etter for utseende da ...?
Noe som er penere enn gul vevtapet som slipper i store bobler... Overrask meg! :)

Jeg har ganske dårlig oversikt over hva som finnes å velge mellom og er takknemlig for alle tips. Ønsker å unngå å ha (for) forutfattede meninger om hvordan det skal se ut. Stifting og klammer høres jo utrolig praktisk ut! Er "takskive" det vanligste navnet på typen av materiale?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.