Jeg graver ut en uventilert torpargrunn/skånegrunn/mullbänk på grunn av fuktproblemer. Gulvsviller og tregulvet har råtnet og er revet bort. Nedløpsrør går rett ned i grunnen, og dette skal utbedres og dreneres.

Jeg tenkte å legge inn 100 pukk, 200 celleplast, gulvvarme og 100 mm betongplate. Har noen spørsmål:

Skal jeg legge markduk underst? Jeg har fått en 4 meter bred rull som brukes ved større arbeid, så materialet finnes.

Min tanke var å støpe en sokkel som holder gråsteinsgrunnen på plass. Dette vil nok endres til at jeg fester armeringsjern i steinene som går til platens armeringsnett. Bedre forslag?

Noen som har et godt forslag for å bryte kuldebroen mellom platen og gråsteinsgrunnen? Finner ingen fornuftig måte å isolere mellom disse to og vil helst at de var festet i hverandre.

Jeg kommer til å ha en peis i rommet med en skorstein murt til mønet. Jeg har skaffet xps til denne delen og et armeringsnett som er i stil 12 mm jern i 150 mm ruter i stedet for byggmax-nett. Tanken er å ha det grovere nettet og sprekkarmeringen der peisen skal stå. Skal jeg legge det grovere nettet under eller øverst?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.