Jeg har en åpning mellom to vegger. Det er ingen dør, bare en åpning. Jeg trenger å minske åpningen og legge til litt på den ene veggen.

Hvordan kan man gjøre dette? Med så liten økning tenker jeg at det kan bli vanskelig med gipsplater?

P
Du trenger jo regler bak og så skrur man gips i reglene.

Snakker vi bare om noen cm eller dm på den ene og andre siden? Du skrev 10-15 cm på den ene, eller er det på begge?

Du får sikkert mange gode forslag om du kan legge opp et bilde.

• Liker
somesundaymorning
  • Laddar…
Med så lite som skal endres kan du velge litt hva du vil og kan jobbe med. Gips er sikkert bra som brann- og lydisolering, men ved en åpning spiller det jo ingen rolle. Vis gjerne bilde så man ser hvordan det ser ut med tak, gulv og lister, og fortell hva du vet om hvordan veggen er laget.

• Liker
somesundaymorning og 1 annen
  • Laddar…
Absolutt. Det er bare denne jeg skulle trenge å øke litt på for å kunne sette inn to sexti-kyl/frys på den andre siden. Det står to stykker der nå (installert på 80-tallet), uten passbit. Når jeg har gjort kjøkkenplanlegging med diverse selskaper så trenger jeg å øke litt på den veggen så den ikke er nøyaktig 120.

Det er gipsvegg.

• Blå vegg og hvit skap i et kjøkkenområde, med et teppe på gulvet. Veggen skal utvides for kjøleskapmontering.
K
Bare regel så langt ut du trenger, fest noen kortlinger i eksisterende vegg og så gipse. Sparkle skjøten mot blå veggen med remse og deretter male om hele veggen.

• Liker
somesundaymorning
  • Laddar…
Takk beste! Når du skriver kortlinger, hvordan mener du at de skal settes? Tvers imellom siste reglen og reglen før? Eller noen annen tanke der?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.