Vi bygger et tobebolighus, med en bolig i overetasjen og en annen i underetasjen, og derfor har vi ekstra lydisolering (dels i bjelkelaget, og dels undergulv med to sponplater med 19 mm paroc trinnlydsmatte mellom. Den øvre sponplaten er lagt flytende.

Flisleggeren vil flytsparkle helningen, og ordne med tetningssjikt og montere flisene.

Vi har gjort det også på badet, og saken er at man har stilt spørsmål ved at det er flytende på badet og at vi kan få problemer. Gulvet kan bevege seg og at tetningssjiktet da kan bli skadet.

Det er 30 cm avstand mellom bjelkene i bjelkelaget.

Hva gjelder? Bør vi skru den øverste sponplaten også? Det går selvsagt ikke å lime på den øvre platen siden trinnlydsmatten ligger mellom.

I vanlige tilfeller har man vel bare en 22 mm sponplate som man skruelim (lim og skruer, men fjerner skruene når det har tørket?)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.