Blir nok vanskelig å bore så lang vei opp til takfoten, lampene skal vel ikke sitte så høyt opp men et stykke ned på veggen risikoen er at du kommer for langt inn, kanskje t.o.m havner i rommet på grunn av vinkelen som skal være veldig liten
Prøver å forklare tydeligere, jeg har i dag belysning over døren, slik jeg ser det kan jeg prøve å fase ut (blå linje) i to retninger og deretter trykke i plastkabel+el og så pusse over. Alt 2 ville være å fase ut (grønn linje) kun opp til takfoten (heter det så..) og deretter bore meg gjennom hver fot til jeg kommer til hvor lampene skal være og så fase ut nedover et stykke.
Er ikke helt med på hvordan du mener at jeg kommer inn i rommet, at jeg skulle fase ut for dypt?
Er ikke helt med på hvordan du mener at jeg kommer inn i rommet, at jeg skulle fase ut for dypt?
Du er på rett vei, det går utmerket å frese opp til takfot og spikre kabelen der, også å bore gjennom takstolene, det finnes et annet alternativ, å frese opp til takfot og deretter spikre ut kabelen på takstolen, til vindskien og gå på baksiden av den til neste lampe. Ikke glem at det må være et rør/slange som pusses inn, ikke kabelen direkte i pussen.T tapaza skrev:
Klikk her for å svare