Vil sette fasadebelysning i hvert hjørne på forsiden i stedet for å spore ut i fasaden (for å dra kabelen) - kan man bore seg gjennom tredetaljene mot taket? Antar en diameter på 1,5 cm type for å kunne dra gjennom kabelen. Kan bæreevnen påvirkes?

• Fasade med vindu og takutstikk, ser mot kveldshimmelen. Byggematerialer og bil i bakgrunnen. Diskussion om belysning.
J
Er det ikke en pusset vegg??

J jesper33 skrev:
Er det ikke en pusset vegg ??
Yes, pusset fasade - som skal få et nytt overflatesjikt (fix+pus)

J
Blir nok vanskelig å bore så lang vei opp til takfoten, lampene skal vel ikke sitte så høyt opp men et stykke ned på veggen risikoen er at du kommer for langt inn, kanskje t.o.m havner i rommet på grunn av vinkelen som skal være veldig liten

Prøver å forklare tydeligere, jeg har i dag belysning over døren, slik jeg ser det kan jeg prøve å fase ut (blå linje) i to retninger og deretter trykke i plastkabel+el og så pusse over. Alt 2 ville være å fase ut (grønn linje) kun opp til takfoten (heter det så..) og deretter bore meg gjennom hver fot til jeg kommer til hvor lampene skal være og så fase ut nedover et stykke.

Er ikke helt med på hvordan du mener at jeg kommer inn i rommet, at jeg skulle fase ut for dypt?

• Bygningsskisse med belysning over døren. Blå linje viser strømkabel, grønn linje indikerer alternativer for føring gjennom takfoten. Gule sirkler er lamper.
Vet ikke hva en konstruktør ville sagt, men jeg ville absolutt våge å bore gjennom takstolen.

• Liker
tapaza
  • Laddar…
J
T tapaza skrev:
Alt 2 hadde vært å frese
Du er på rett vei, det går utmerket å frese opp til takfot og spikre kabelen der, også å bore gjennom takstolene, det finnes et annet alternativ, å frese opp til takfot og deretter spikre ut kabelen på takstolen, til vindskien og gå på baksiden av den til neste lampe. Ikke glem at det må være et rør/slange som pusses inn, ikke kabelen direkte i pussen.

• Liker
tapaza
  • Laddar…
Godt, takk for svar!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.