800 lest ·
8 svar
800 lest
8 svar
Nytt garasje med mer takhøyde, hvordan med takstoler?
Skisser på en ny garasje og da er det like greit å planlegge for 2-stolpeløfter, og dermed er takhøyden viktig.
W-takstoler er så klart best med tanke på belastning, men så på sakstakstoler og modifiserte litt, så klart blir det svakere!
Videoen gjør det tydelig....
De spenner 8,4 m, tenker 12 m langt garasje.
Hva sier kunnskapen her om å bygge en lettvektsvariant, med finer på begge sider av takstolen? Og fylle takstolen med isolering??
W-takstoler er så klart best med tanke på belastning, men så på sakstakstoler og modifiserte litt, så klart blir det svakere!
Videoen gjør det tydelig....
De spenner 8,4 m, tenker 12 m langt garasje.
Hva sier kunnskapen her om å bygge en lettvektsvariant, med finer på begge sider av takstolen? Og fylle takstolen med isolering??
Hei Fribygg, jeg har en del holdbarhetskunnskap men innen mekanikk, ikke bygg. TreGuidens onlineprogram er bra, men ideen min her føles ukonvensjonell, samtidig som det finnes masonittbjelker som lettvektsalternativ som også fungerer for å redusere kuldebroer.
Forresten, videoen viser en tendens, materialdata og snølast er riktige men festene er solide, kan ikke lage spiker-/skrueforbindelser i det programmet. Og bøyingen er oppskalert 100 ganger så det synes bedre 😆
Forresten, videoen viser en tendens, materialdata og snølast er riktige men festene er solide, kan ikke lage spiker-/skrueforbindelser i det programmet. Og bøyingen er oppskalert 100 ganger så det synes bedre 😆
Ja, akkurat sånn, og det kan man jo kombinere med porten så rulleskinner innover og motoråpning fungerer, at man ikke må ha vippeport f.eks.Unikt namn skrev:
Mønebjelke vet jeg ikke hvordan jeg skal håndtere, man må ha støttepillarer midt på også? Onlineprogrammet protesterer.
Klikk her for å svare