I dag har pappa lagt halve taket. Det ser ikke bra ut synes jeg. Synes dere det?

Halvferdig tak med svart takpapp, stilasjer synlig rundt. Bygning under konstruksjon, mangler yttervegger.
Halvferdig tak med svart duk lagt over treverk, montert på stillas.
Halvferdig tak på byggeplass med ukomplett taktekking og stillas.
 
Ser ikke profesjonelt ut, hva skal du ha for overflate?
 
skal den ikke legges horisontalt? Nedenfra og opp? Eller finnes det ulike monteringsmåter?
 
Eller er jeg helt ute og sykler nå:x?
 
M.Kristensen skrev:
Ser ikke profesjonelt ut, hva skal du ha for overflatelag?
Dette er final ytskick. De papptak jeg har sett tidligere har vært flate. Eller boblete men gamle.
 
ViG skrev:
skal den ikke legges vannrett? Nedenfra og opp? Eller finnes det ulike monteringsmetoder?
Underlagspappen ligger som du beskriver. Denne ligger da motsatt.

Ikke heller fornøyd med den nedre langsgående. Blir jo bare en masse skjøt å se på.
 
Doh! Trodde det var pappen:o "papparen"
 
10 dager senere like boblende.
 
Davidw skrev:
10 dager senere like boblete.
Hvordan gikk det med taket?
Jeg har et tak som ser likt ut etter nylagt papptak, jeg er usikker på hvordan jeg skal gå videre med det, så det hadde vært interessant å få vite hva som skjedde med taket ditt.

/Nicke
 
nickeanderson skrev:
Hvordan gikk det med taket?
Jeg har et tak som ser likt ut etter nylagt papp-tak, jeg er usikker på hvordan jeg skal gå videre med det så det hadde vært interessant å få vite hva som skjedde med ditt tak.

/Nicke
2,5 år senere, ser likt ut
 
De der ser jo ut som underlagspapp som man har under for eksempel takstein. Skal man ha papp som eneste overflatelag fikk jeg lære at man må ha ytpapp på underlagspappen for underlagspapp brytes ned av uv-lys. Ytpapp har en overflate av små skifergrus som reflekterer bort uv-lys. Hadde taket sett ut som på bildet hadde jeg rullet ut et par ruller med ytpapp på langs så blir det mye penere.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.