H
P Peter Petterson skrev:
Nei fikse selv finnes ikke på kartet.

Jeg har nettopp snakket med autorisert takstmann som kommer til å komme ut Uke 39 og gi en skriftlig vurdering samt finne årsaken til problemet, deretter får den som har ansvaret for at det har blitt slik, løse det så vi blir fornøyd!
Min erfaring med takstmenn er når det gjelder gulv, er at de konstaterer at det er feil, ikke hva feilen skyldes.

• Liker
Peter Petterson
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
jälv finnes ikke på kartet.
H HEM2121 skrev:
Min erfaring med takstmenn når det gjelder gulv er at de konstaterer at det er feil, ikke hva feilen skyldes.
https://www.golvbranschen.se/for-privatpersoner/besiktning/

Jeg forutsetter jo at de også får med hva feilen skyldes. Er jo en GVB’s godkjente takstmann jeg har hyret :)

• En liste over besiktigelsesprosessens kriterier, inkludert spørsmål om feil, årsak og om de bør utbedres, fra golvbranschen.se.
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Har du en 360 laser? Isåfall kan du sette ut den og se om gulvet er jevnt eller ikke. Uten belastning. For hvis gulvet er jevnt og konstruksjonen er jevnt så kan det bare være gulvspån (ytterst utrolig) eller plater/ slanger som ikke har ligget riktig mot.
Dessverre ikke tilgang til 360 laser

X
Har hatt det gulvet i en leilighet med betongunderlag uten noen av problemene du beskriver. Men ganske små rom.

Gulv er vanskelige og sensommer/høst absolutt verste tiden for dem. I vårt trehus ligger det et svindyrt kährsgulv som man har gjort feil når man la i en hall der det ligger på tvers. Det reiser seg som en trampoline hvert år på denne tiden. Her og der i huset blir det midlertidige knitringer og enkelte knirk, men overordnet stabilt gulv. Men på flere steder der skap og annet har stått har det med årene blitt skikkelige glipper mellom gulv og list.

Trist med deres situasjon. Men mitt bet er at det er lavpriskulvet i seg selv som tross alt er skurken.

• Liker
Peter Petterson
  • Laddar…
Hei. Hva har du for avstand mellom gulvbjelkene? Er det mer enn 600? Jeg tror det også kan være foamen som spøker.

Aajnor Aajnor skrev:
Hei. Hva har du for avstand mellom gulvbjelkene? Er det mer enn 600? Jeg tror det også kan være foamen som spøker.
Nei, det er mindre enn minst 600 cc mellom gulvbjelkene. Det skal bli spennende å se hva takstmannen kommer fram til!

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
X Jeppan skrev:
Hatt det gulvet i en leilighet med betongunderlag uten noen av problemene du beskriver. Dog ganske små rom.

Gulv er lurvete og sensommer/høst absolutt verste tiden for dem. I vårt trehus ligger et svindyrt kährsgulv som man har gjort feil når man har lagt i en hall der det ligger på tvers. Det hever seg som en trampoline hvert år på denne tiden. Her og der i huset blir det midlertidig knitring og enkelte knirk, dog generelt stabilt gulv. Men på fleire steder der skap og annet har stått, har det med årene blitt solide glipper mellom gulv og list.

Kjedelig med situasjonen deres. Men min gjetning er at det er lavprisgulvet i seg selv som tross alt er skurken
Ja jeg er også inne på sporet at det er selve gulvet som er skurken, akkurat som du skriver

S
P Peter Petterson skrev:
Ja jeg er også inne på sporet at det er selve gulvet som er skurken akkurat som du skriver
Men om gulvet er skurken, hva kan det være for feil med gulvet?

S stugfar skrev:
Men om golvet er synderen, hva kan det være for feil med golvet?
Jeg vet ikke helt, men det kanskje ikke tåler svingningene i luftfuktighet/temperaturendringer som det skal 🤷‍♀️.

S
Tenkte på det, men det må jo være en slags vaskesvamp du har kjøpt hvis den buler og bøyer seg så mye. Og det er jo ikke en pakke som er mandagseksemplar siden du har samme i flere rom sier du. Håper du får noe klart svar og kan gi tilbakemelding.

S stugfar skrev:
Tenkte på det, men det må jo være en slags svamp du har kjøpt om den bågner og har seg så mye. Og det er jo ikke en pakke som er mandagseksemplar uten du har samme i flere rom sier du. Håper du får noe klart svar og kan gi tilbakemelding.
Ja det er jo 250 m2 dog er alt gulv fra samme batch da jeg bestilte det fra byggmax tok de hjem 2 helpalller med gulv.

• Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
Jeg har det gulvet hjemme, 147 kvm i to plan. Ligger bra til tross for at det i underetasjen går gjennom samtlige rom bortsett fra ett i ett stykke.

I fritidshuset på 57 kvm har vi det også. Der reiste det seg et sted når luftfuktigheten var som høyest, men det var fordi jeg hadde for lite avstand mot en vegg så det var lett å avhjelpe.

Rett så slitende gulv å legge dessverre. Mye banking ble det, men jeg fikk vel hva jeg betalte for.

• Liker
FredrikR og 2 andre
  • Laddar…
H
P Peter Petterson skrev:
[lenke]

Jeg forutsetter jo at de også får med hva feilen skyldes. Er jo en GVB’s godkjent besiktningsmann jeg har engasjert :)
Da krysser jeg fingrene for det!

• Liker
Roger Fundin og 1 annen
  • Laddar…
E
Burde ikke gulvleggere kunne legge gulv? Er det virkelig opp til deg å måtte feilsøke?

P Peter Petterson skrev:
Ja jeg er også inne på sporet at det er selve gulvet som er synderen, akkurat som du skriver
Har bare positive erfaringer med barlinek gulv. Forvisso deres 1-stavs eikeparkett, men fire rom senere er jeg mer enn fornøyd. Ingen problemer på disse fire årene det har ligget på plass. Lumppapp hadde jeg under, og ingen varme, så pærer og epler. Syntes det var veldig enkelt å legge som førstegangsgjenger. Ikke i det hele tatt så mye hard banking. Håper det løser seg for deg.

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.