71.098 lest ·
259 svar
71k lest
259 svar
Nylagt gulv svikter på 3 plan og i alle rom
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.628 innlegg
Min erfaring med takstmenn er når det gjelder gulv, er at de konstaterer at det er feil, ikke hva feilen skyldes.P Peter Petterson skrev:
P Peter Petterson skrev:
https://www.golvbranschen.se/for-privatpersoner/besiktning/H HEM2121 skrev:
Jeg forutsetter jo at de også får med hva feilen skyldes. Er jo en GVB’s godkjente takstmann jeg har hyret
Dessverre ikke tilgang til 360 laserDr Benz skrev:
Har hatt det gulvet i en leilighet med betongunderlag uten noen av problemene du beskriver. Men ganske små rom.
Gulv er vanskelige og sensommer/høst absolutt verste tiden for dem. I vårt trehus ligger det et svindyrt kährsgulv som man har gjort feil når man la i en hall der det ligger på tvers. Det reiser seg som en trampoline hvert år på denne tiden. Her og der i huset blir det midlertidige knitringer og enkelte knirk, men overordnet stabilt gulv. Men på flere steder der skap og annet har stått har det med årene blitt skikkelige glipper mellom gulv og list.
Trist med deres situasjon. Men mitt bet er at det er lavpriskulvet i seg selv som tross alt er skurken.
Gulv er vanskelige og sensommer/høst absolutt verste tiden for dem. I vårt trehus ligger det et svindyrt kährsgulv som man har gjort feil når man la i en hall der det ligger på tvers. Det reiser seg som en trampoline hvert år på denne tiden. Her og der i huset blir det midlertidige knitringer og enkelte knirk, men overordnet stabilt gulv. Men på flere steder der skap og annet har stått har det med årene blitt skikkelige glipper mellom gulv og list.
Trist med deres situasjon. Men mitt bet er at det er lavpriskulvet i seg selv som tross alt er skurken.
Ja jeg er også inne på sporet at det er selve gulvet som er skurken, akkurat som du skriverX Jeppan skrev:Hatt det gulvet i en leilighet med betongunderlag uten noen av problemene du beskriver. Dog ganske små rom.
Gulv er lurvete og sensommer/høst absolutt verste tiden for dem. I vårt trehus ligger et svindyrt kährsgulv som man har gjort feil når man har lagt i en hall der det ligger på tvers. Det hever seg som en trampoline hvert år på denne tiden. Her og der i huset blir det midlertidig knitring og enkelte knirk, dog generelt stabilt gulv. Men på fleire steder der skap og annet har stått, har det med årene blitt solide glipper mellom gulv og list.
Kjedelig med situasjonen deres. Men min gjetning er at det er lavprisgulvet i seg selv som tross alt er skurken
Tenkte på det, men det må jo være en slags vaskesvamp du har kjøpt hvis den buler og bøyer seg så mye. Og det er jo ikke en pakke som er mandagseksemplar siden du har samme i flere rom sier du. Håper du får noe klart svar og kan gi tilbakemelding.
Ja det er jo 250 m2 dog er alt gulv fra samme batch da jeg bestilte det fra byggmax tok de hjem 2 helpalller med gulv.S stugfar skrev:
Jeg har det gulvet hjemme, 147 kvm i to plan. Ligger bra til tross for at det i underetasjen går gjennom samtlige rom bortsett fra ett i ett stykke.
I fritidshuset på 57 kvm har vi det også. Der reiste det seg et sted når luftfuktigheten var som høyest, men det var fordi jeg hadde for lite avstand mot en vegg så det var lett å avhjelpe.
Rett så slitende gulv å legge dessverre. Mye banking ble det, men jeg fikk vel hva jeg betalte for.
I fritidshuset på 57 kvm har vi det også. Der reiste det seg et sted når luftfuktigheten var som høyest, men det var fordi jeg hadde for lite avstand mot en vegg så det var lett å avhjelpe.
Rett så slitende gulv å legge dessverre. Mye banking ble det, men jeg fikk vel hva jeg betalte for.
Har bare positive erfaringer med barlinek gulv. Forvisso deres 1-stavs eikeparkett, men fire rom senere er jeg mer enn fornøyd. Ingen problemer på disse fire årene det har ligget på plass. Lumppapp hadde jeg under, og ingen varme, så pærer og epler. Syntes det var veldig enkelt å legge som førstegangsgjenger. Ikke i det hele tatt så mye hard banking. Håper det løser seg for deg.P Peter Petterson skrev: