TRJBerg
Dette problemet kan ikke være en vanlig eller forventet oppførsel. Jeg mener, hvis dette var vanlig, så ville det vært bredt rapportert i media.

P Peter Petterson skrev:
Stuen ligger jo for seg i ett sveip og går ikke sammen med kjøkken samt gang. Det er en avstandsfuger i portalen fra stue ut i gangen.

Men det er kanskje fortsatt for store flater å legge i ett sveip. Svikter jo like ille både i stuen samt gangen som i kjøkkenet dessverre
Vi har ca 9m i ett sveip med Kährs 14mm 3-stav mattlakkert og det ligger fint siden 5år. Men jeg har noe minne av at typ 10m er på grensen.

Maxwells demon TotalControl skrev:
Er det plast under gulvet?
Det er khars foam for gulvvarme under gulvene

P Peter Petterson skrev:
Det er khars foam for gulvvarme under gulvene
Ingen diffusionsplast altså eller er den en kombo?

Maxwells demon TotalControl skrev:
Ingen diffusionsplast altså eller er den en kombo?
Foamen er plastet. 👍
Brukte slik sist jeg la gulv.

P Peter Petterson skrev:
Ja jeg er inne på den banen med ærlig talt,

Ja, gulvet er i det billigere segmentet, men jeg leste jo at det var en testvinner i flere sammenligninger når det gjelder slitasje, lett å legge osv.

Har renovert for 2,5 måneder under 5 måneders tid. Og begynner å bli alvorlig sliten.

Hadde bestilt byggvask til onsdag neste uke da jeg regnet med at alle håndverkerne skulle bli ferdige denne uke.

Nå gikk luften ut av en kan man si
Et gulv fra Byggmax på dette nivået av gulvrenovering?

Jeg forstår ikke, hvorfor tar man sjansen med et Barlinek-gulv når man legger nytt gulv i denne størrelsen.

Har selv lagt et eikegulv fra Kährs i huset, ca 140 kvm, meget høy kvalitet og også enkelt å montere, kjøpt fra K-Rauta for ca 260 kr/kvm. Brukte også Tuplex underlagsfoam og var veldig fornøyd med kvaliteten.

• Liker
Peter Petterson
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Et gulv fra Byggmax på dette nivået av gulvrenovering?

Jeg forstår ikke, hvorfor satser man på et Barlinek-gulv når man legger nytt gulv i denne størrelsen.

Har selv lagt et eikegulv fra Kährs i huset, ca 140 kvm, meget høy kvalitet og også enkel å montere, kjøpt fra K-Rauta for ca 260 kr/kvm. Brukte også Tuplex underlagsfoam og var veldig fornøyd med kvaliteten.
Ja jeg så de billige Kährs-gulvene, men man kan kjøpe eikeparkett 3-stavs for 280 kr/m2 hos Beijer, men jeg likte utseendet på dette gulvet og det var betydelig dyrere.

Jeg håper inderlig det er gulvet det er feil på og ikke håndverket. Det ville føltes så mye bedre enn om snekkerne hadde gjort en feil.

Men men som sagt, om 1 uke kommer jo dommen og da er det bare å rette seg inn i rekken for de involverte parter 😁

• Liker
BSOD
  • Laddar…
Kärsh har absolutt kvalitetsgulv, men å tro at alle gulv fra kärsh er kvalitet, da er man ute og sykler.

De har måttet tilpasse seg som alle andre produsenter til budsjettmarkedet for å overleve.

P Peter Petterson skrev:
Ja jeg så de billige Kährs-gulvene med går å kjøpe eik parkett 3-stavs for 280 kr/m2 på Beijer, men jeg likte utseendet på dette gulvet, og det var betydelig dyrere.

Jeg håper inderlig det er gulvet det er feil på og ikke håndverket. Det ville føles så mye bedre enn at snekkerne har gjort noen feil.

Men men som sagt om 1 uke kommer jo dommen, og da er det jo bare å rette inn seg i leddet for berørte parter 😁
Spennende å høre "resultatet"
Jeg gjetter på dårlig bjelkelag generelt i huset i kombinasjon med virkelig høy luftfuktighet samt budsjett-gulv.

De gamle gulvbjelkene så ut til å skrike etter hjelp. Så skjevt kan man ikke spikre sammen noe om man engang prøver.

MultiMan
Man ser jo tydelig svikten på videoen og det er ikke nok kraft til å påvirke underliggende bjelker, men det kan selvfølgelig være en kombinasjon av flere faktorer, til og med sannsynlig.

D Danne213 skrev:
Spennende å høre "resultatet"
Jeg gjetter på dårlig bjelkelag generelt i huset i kombinasjon med virkelig høy luftfuktighet samt budsjett gulv.

De gamle gulvbjelkene så ut til å skrike etter hjelp. Så skjevt kan man ikke spikre sammen noe om man engang prøver.
Ja at det gamle bjelkelaget er dårlig er det jo ingen tvil om. Antagelig derfor det er justert samt nye lekter montert?

Har målt luftfuktigheten siden problemet oppsto og de siste ukene har det ligget på 55% som maks og ned mot 35% som minst.

Visst finnes det betydelig dyrere gulv men også betydelig billigere. Når det blir 250 m2 gulv som skal kjøpes inn er det jo store forskjeller i slutt sum om man kjøper gulv for 400 kr/2 eller 1200 kr/m2, så pass stor forskjell at man kan legge om gulvet en gang ekstra og også ha råd til å hyre håndverkere til å legge det inn igjen og ha penger igjen til en fin ferie.

• Liker
SvanteC og 1 annen
  • Laddar…
Og det er riktig plate og gulvvarme-system til sponet?

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Og det er riktig plate og gulvvarme-system til flisen?
Ja både plate, flis og gulvvarme levert av en og samme leverandør ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.