Hei! Etter et halvt års fravær fra hammeren er det på tide å bygge delevegg med dør til 0,5-åringens nye rom så hun kan sove i fred og ro.

Forstår at det er 45*70 lekter som gjelder og at de aller fleste bruker både gips og en plate til som overflate.
Hva er OSB?
Min tanke er å jobbe med trelekter og "stålsyll".

Har du erfaring med å sette inn en skyvedør? Hvor finnes det en god byggeveiledning?

Hvis jeg velger "vanlig" dør, i hvilke bredder finnes karmer da?

Har du andre tips om et bygge av delevegg ca 7m2 tar jeg takknemlig imot!!

Mvh
Lars
 
Jeg kjørte med 45*45 som regelvirke osb på begge sider og gips på det, da får man ca 95 i tykkelse på veggen, noe som passet bra til karmen for døren.
Hvis du skal gjøre det så sørg for at du får noenlunde rette lekter så ikke veggen blir skjev.

Osb er en type kryssfiner (med store fliser i) men med mer lim i, den pleier å være 11mm tykk.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.