Skal rive ned taket på overetasjen i alle rom når det nå skal renoveres og tenkte da å bytte ut plasten som sitter der. Siden plasten som sitter der i dag er montert før det fantes innervegger går den over hele taket, når jeg nå gjør om kommer jeg til å plastpakke rom for rom.

Holder det med en form for nedbrett mot innerveggene og i så fall hvor mye, eller må jeg plaske alle vegger for å få det tett (føles ikke spesielt bra med tanke på at innerveggen da havner mellom to lag med plast)? Mot ytterveggene kommer det til å plastes fra gulvet og skjøtes mot taket der det trengs.

Takknemlig for tips :)

Hvorfor ikke spare 2 decimeter av den gamle plasten i taket? Da får du en bra overlapp...

Tiger79 skrev:
Hvorfor ikke spare 2 desimeter av den gamle plasten i taket? Da får du en godt overlapp...
Det var et bra tips, hadde ikke tenkt så langt selv :)

Et problem med det kan være at plasten er veldig dårlig, når jeg rev på nedre etasje var plasten veldig tynn og dessuten full av hull/revet i stykker.

Har ikke revet noe oppe ennå, så det kan jo være at det er en bedre plast der.

Noen flere gode tips?

Best er som tidligere skrevet, å spare en bit av den gamle så du har noe å teipe den nye i.
Teip igjen alle hull.

Da får det bli så, får håpe at plasten klarer seg bra under rivingen.

Takk

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.