Hei!

Fant dette eminente forumet for et par dager siden, og har allerede funnet en masse nyttig informasjon.

Det jeg ikke har funnet er hvordan man bygger en ny innervegg på et betonggulv med gulvvarme. Eller nærmere bestemt. Å bygge veggen er ingen bekymring, det er hvordan man fester den i gulvet som er det store spørsmålet. Å skru er jo ikke aktuelt antar jeg.

Jeg ville limt. Tror de finnes stålstendere med selvklebende tape under? Ellers finnes jo f.eks. PL400.

Ja, akkurat sånn tenker jeg å gjøre det. Plåtregel (tre ville for øvrig også fungere her i huset) som limes med pl400. Kommer til å sitte som fjell og være umulig å få bort uten sprengstoff.

Jeg gjorde det samme da jeg bygde skillevegg i vaskerommet. Kjørte med PL400 og la en vindsperre-rems under regelverket for å hindre eventuell fuktvandring fra betongen (lim på begge sider av remsen).

Prøvde å rive den løs, satt som fjell. Stivere enn skrudd fast med spikerplugg.

edit; limte også glassbetong med PL400 på et annet sted, de sitter "dessverre" også stumt som bare det, så bruk PL400 der det virkelig trengs...

/benny

Takk for alle svar! Jeg gjorde litt etterforskning selv og her er det vinnende svaret:

Først skrur man av varmen og lar det være av til det blir helt kaldt i gulvet, deretter skrur man på varmen igjen og ser med varmekameraet som man har leid samme dag. Snart vil man se hvor varmeslyngene slynger seg i gulvet og kan gjøre markeringer på aktfull avstand.

:cool:

Så kan man selvfølgelig gjøre (om man ikke har vært flink og målt inn rørene allerede når man la dem ned), men det er helt unødvendig. Jeg vet akkurat hvor jeg har mine rør men har ikke tenkt å skru i gulvet uansett. Det trengs ikke.

Forrige eier som bygde det for å drive kennel. Nå er det fremtidig gjestehus. hehe. Har ingen anelse om hvor slyngene slynger.

Jeg brukte dobbeltsidig tape bare, veggen skal jo ingen steder og er festet i vegg og tak, hvilket er mer enn nok. Jeg har boret en gang i gulv med gulvvarme der det var oppmålt og markert hvor slangen lå, gjør aldri den feilen igjen :blushing:

• Liker
Roger Cato
  • Laddar…
lim /teip funker.

Varmekamera er overkurs, vil man likevel funker det også med en vanlig billig lasertermometer.

Takk for forslagene!

Det skal bli flislagt våtrom på den ene siden, så jeg vil at veggen skal bli så stabilt forankret som mulig.

Tenkte å bruke bunnsvillbånd under, og den ser ikke riktig "lim-vennlig" ut på den ene siden. Kanskje det ville gått bedre med vanlig gummiduk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.