Hei

Vi har nylig kjøpt et Myresjöhus fra 1990 og det er et sokkelhus. Av en eller annen grunn satte ikke de som bygde huset inn noen trapp mellom etasjene, og dette kommer vi til å gjøre snart. Imidlertid har vi ikke kommet så langt at vi vet/har sjekket hvor tykt bjelkelaget er, og det trengs for å få et tilbud fra et trappefirma vi har funnet.

Hva er normal bjelkelagstykkelse for et sokkelhus med murt sokkeletasje og trekonstruksjon på øvre etasje. Det trenger ikke å være nøyaktig for å få en prisopplysning. Selvsagt gir vi nøyaktige mål ved bestilling, men det hjelper snekkeren til med.

Målet gulv til gulv burde vel være takhøyde i sokkeletasjen + bjelkelagstykkelse???

/Martin

Ola78
Skråningshus pleier man vel oftest å regne som en kjeller, og da kan jeg tenke meg at dere har et trebjelkelag. Gjetter at dimensjonen er 220 mm tykk. Kan også være et EW-bjelkelag på huset, men hva tykkelsen er på et slikt vet jeg ikke. Å ringe til Myresjöhus og spørre dem om de har noen opplysninger om hva slags bjelkelag de brukte da deres hus ble bygget, kan også være en idé. Synes de burde kunne svare på det, huset er jo ikke så forferdelig gammelt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.