Noen som kan svare på hva slags materiale det er på bildet? Litt stritt materiale fibret, men har ikke sett dette før.
En person holder i et hvitt, fibrøst materiale med noen mørke flekker, ved siden av en gul vegg og en treoverflate.

Et bilde til om det kanskje synes bedre på den.
Person holder klump med hvitt isolasjonsmateriale, trolig brukt i bygg, noen små partikler rundt. Handsker indikerer arbeidssituasjon.

Eldre glassfiberisolasjon.

Takk for det! Jeg vet at det finnes noe eldre asbestinfisert hvitt skitt men det er altså ikke sånt.

Jeg ville nok ikke sverge på at det ikke er asbest i det, men jeg har ikke hørt om denne typen isolering og asbest tidligere.
Ta det forsiktig, bruk vernemaske og engangsklær hvis du skal rive og bytte ut noe av det.

S
klart det kan være asbest. men som vanlig når man jobber med gammel isolering. maske på, gjerne en engangsoverall

Som vane fra bransjen selektiv riving så er det alltid maske på, og helkroppsdrakt. (Noter de forsiktig teipede mansjettene på hanskene :)
Det er den tidligere eieren av huset som har funnet det for godt å isolere rundt innkommende vann med en mengde gammel skit.
Den der hvite skiten slipper fibre som ingenting annet jeg har sett tidligere, helt umulig å håndtere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.