Jeg har en sånn lampe, kjøpt på Malmbergs for øvrig. Tanken er vel at de 90°-krokene skal ned i asfalten, hvilket jeg også gjorde, men den er så myk at det løsnet ganske fort.

Noen kreative ideer til løsning? Vurderer å helle litt betong oppå asfalten (kanskje male den svart etterpå). En annen tanke er å sette et stag i toppen av lampen til fiberskapet som står rett ved siden av.

Hvordan ville dere gjort det?

Grå utendørslampe liggende på asfalten, nær en fiberskap, med gul ledning synlig. 90°-kroker i lampen er ment for festing i asfalten. En stolpe med utskjutande metallkrokar och kablar ligger på asfalt. En gul skyddsrör är också synlig nära stolpen.

Hakke opp asfalten og en del av grusen, støp deretter en betongklump.

• Liker
kulle
  • Laddar…
Noen del må jo mangle? Det kan jo ikke forutsettes at man har ostelnad betong å feste i?

N Noseone skrev:
Noen del må jo mangle? Det kan jo ikke forutsettes at man har ustøpt betong å feste i?
Festet for pulleren burde være en løs del som polaren deretter skrus fast mot. Det burde da være ganske smidig som TS foreslo å støpe fast festet. Det blir sikkert holdbart i lengden også.

Nei, det er ingen del som mangler, men det ser ut sånn. Litt logikk kanskje siden det kreves at man legger rør med elkabel i forveien og da forventes det kanskje at man ordner med festet også.

Festet er helt riktig løst fra begynnelsen, så jeg kommer til å ta det løs igjen og gjøre som beskrevet ovenfor. Smart!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.