eligri eligri skrev:
Er jo klassifisert i henhold til samme krav, burde vel være det samme?
Tror klassifiseringen helt baseres på mikron størrelse av filter, altså enten fungerer de eller så fungerer de ikke. Men jeg kan kanskje ta feil der?
Jeg har uansett større tillit til Sundströms, 3M mfl. Nå kan det hende Climax 757, som også selges av andre, er like bra, men jeg ville ikke kjøpt "noname" fra Kina. Men det er meg.

imported_Benno imported_Benno skrev:
Jeg har uansett større tillit til Sundströms, 3M mfl. Nå er kanskje Climax 757, som også selges av andre, like bra, men jeg ville ikke kjøpt "noname" fra Kina. Men det er meg.
Taiwan er de fra. Ganske stor forskjell fra Kina likevel ;)
EDIT: Halvmaskene fra Climax er spanske.

Sist redigert:
eligri eligri skrev:
Er jo klassifisert i henhold til de samme kravene, burde vel være det samme?
Tror klassifiseringen helt er basert på mikronstørrelse av filter, dvs enten fungerer de eller så fungerer de ikke. Men jeg kan kanskje ta feil der?
Det er en enorm forskjell mellom engangsmasker og ekte, velpassende halvmasker med ekte filter - dels er de lettere å puste i, dels slutter de tettere både inn- og utpust, og ikke minst rettes utpustluften slik at ikke vernebriller dugger.

H Harald Blåtumme skrev:
Det er en enorm forskjell mellom engangsmasker og ekte velpassende halvmasker med ekte filter - dels er de lettere å puste i, dels slutter de tettere både inn&utånding, og ikke minst rettes utåndingsluften så at ikke beskyttelsesbriller dugger igjen.
Tenk også på ev. skjegg. Med skjegg kommer man aldri opp i P3-nivå. 😉

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.