Har kjøpt et etasjehus bygget i 74. Ved besiktigelse ble det oppdaget fukt i isolasjonen i gulvet i kjellerstuen. Vi fikk prutet ned huset ganske mye på grunn av dette og har blitt anbefalt å legge inn nivell system i stedet for de trelektene som ligger direkte på platen nå.
Mine spørsmål er:
1. Er Nivell-systemet det beste alternativet eller går det bra med aldringsbestandig plast på platen og så isopor + sponplate (dvs. flytende gulv)?
2. Hvordan er det å legge platonmatte på platen og deretter isopor + sponplate og ha ventilerte lister?
3. Hvordan skiller disse alternativene seg prismessig?
Takk på forhånd!