Jeg er i startfasen av ombyggingen av en gammel stall som krever mye engasjement. For å trekke sammen råtne tømmervegger bruker jeg for eksempel ledere med gjennomgående gjengestang. Men jeg trenger en del skruer før prosjektet er ferdig, gjerne en haug med solide torx på typ 8,0 x 300 eller noe for stommen, litt vanligere torx for andre ting, så kommer det jo til alt det vanlige sponplateskruer og gipsskruer senere. Jeg kunne tenke meg å gjøre en skikkelig bestilling så man har det meste, men jeg vet ikke hvor man handler hvis man skal lete online for å jage priser. For noen år siden hadde jeg oversikt over en rimelig tysk butikk som jeg ikke husker navnet på. Søker man på wood screws på ebay får man 1883557 treff, og det er ikke så lett å søke det man vil ha.

Skikkelig torxskruer er dyrt, så det hadde vært greit om man kunne spare noen tusenlapper. Noen tips, eller er det bare å si til det lokale Bauhaus å ta inn?

Jeg har prøvd en del billig tre- og terrassebrodering med mindre gode resultater, skruer som er myke, bitsfestet er for grunt så lett at bitsene snurrer, skruer som knekker etter et par sesonger osv osv, jeg kjører essve skruer til 99% av mine prosjekter, har hittil vært fornøyd og mener at man får hva man betaler for. Finnes det en billig skrue i nærheten av essve kvalitet er jeg veldig interessert.

johel572 skrev:
Jeg foretrekker V/S/B smidige med mindre hode enn ESSVE, men det er vel en smaksak. Jeg har bare funnet en butikk med bra utvalg av disse. Det er jo ikke kjempedyrt, men slår nok XL uten rabatt.

[lenke]
Finnes de i 8x300?

Et raskt spørsmål. Hva skal du med slike monsterskruer til?

Den dimensjonen tok jeg bare fra luften, jeg trenger noen bjässar på 2-300 for å kunne feste sammen stommen (gammel råtten tømmerstamme), har blant annet saget bort en ødelagt knute og vil skru en stolpe i endreveden, da vil jeg inn langt. Det meste ordner jeg med gjennomgående gjengestang så man drar sammen tømmeret ordentlig, men vil også skru. Det jeg søkte var ikke noe spesifikt, mer en velsortert nettbutikk med fordelaktige priser.

Takk for tipsene, skal sjekke ut lenkene.

http://www.proffsproduktershop.se/

Jeg bor i nærheten og har handlet i den fysiske butikken mange ganger, veldig bra å ha og gjøre med. Har aldri testet netthandelen dog.

Skal du ha en så stor mengde at du kan spare tusenlapper ved å handle billig kan det absolutt være verdt å be om tilbud fra byggevarehusene.

• Liker
johel572
  • Laddar…
Jula har dessverre oftest slut på akkurat 6x120 i sine tilbakevendende tilbud med skruer i kartong, og de har dessverre ikke, likt Biltema, utlevering av varehusets sortiment, men kjører "Drive In" fra Skara-lageret. :cry: Så det blir derfor litt vanskelig hvis man ikke tør å gå inn. Finnes det noe sted online som selger Hecos eller tilsvarende skruer for lignende priser - 249 kr for 300 stykker? Synes jeg har googlet ganske mye, men går i stå med dette. Amazon.de kan nok ha, men de gode tilbudene der har oftest ikke levering til Sverige. :lying:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.